خواص چای ماسالا برای میگرن

خواص چای ماسالا برای میگرن

همانطور که در مطالب قبل اشاره کردیم چای ماسالا دارای خواص زیادی می باشد ، در این مطلب می خواهیم خواص چای ماسالا برای میگرن را مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که دچار سردرد های میگرنی هستند اطلاعات درستی از این نوشیدنی مفید کسب کنند.
چای ماسالا یک نوشیدنی مفید و پر خاصیت بوده که ترکیبات اصلی آن شامل زنجبیل ، دارچین ، هل ، میخک و چای سیاه می باشد ( در برخی از مناطق ترکیبات بیشتری همچون هل ، رازیانه و ... نیز به آن اضافه می کنند.) و همانطور که اشاره نمودیم برای سلامتی بسیار مفید است. چای ماسالا یک مسکن فوق العاده برای دردهای روماتیسمی ، مفصلی ، عضلانی و قاعدگی و سردرد است و دارای مزایای مختلفی از جمله سلامت عمومی بدن تا پیشگیری از بیماری های قلبی و تومورهای بدخیم می باشد.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)



آنچه در این مقاله می خوانید:



درمان میگرن با چای ماسالا

درمان میگرن با چای ماسالا کمی عجیب و غیر قابل باور می باشد زیرا کسانی که سردرد های میگرنی دارند عموما به سختی درمان می شوند و با خوردن قرص های متعدد نمی توانند میگرن خود را کنترل کنند. اما در ادامه برخی از ویژگی های ترکیبات چای ماسالا را بازگو می کنیم تا با اطمینان کامل برای درمان میگرن خود در کنار قرص هایی که پزشکتان تجویز می کند از چای ماسالا نیز بهره ببرید.
تأثیر ماسالا بر سردردهای میگرنی توسط مصرف کنندگان آن تأیید شده است. چای رژیمی ماسالا و چای ماسالا معمولی برای درمان میگرن و سردردهای میگرنی مفید هستند و همچنین باعث شادابی و تقویت حافظه می شوند. از سوی دیگر ، آنها دارای خواص جوانسازی و ضد پیری هستند و همچنین باعث کاهش درد عضلات می شوند.

خواص چای ماسالا برای میگرن

زنجبیل و تاثیر آن بر میگرن

زنجبیل یکی از مهم ترین ترکیبات چای ماسالا بوده و خواص آن بر خواص کلی چای ماسالا اثر گذار خواهد بود. زنجبیل سالهاست که در طب سنتی برای از بین بردن حالت تهوع مورد استفاده قرار می گیرد و به کنترل واکنش های التهابی و درد کمک می کند و سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد. عصاره زنجبیل یا چای زنجبیل همچنین با موفقیت درد یا التهاب هر بافتی را در هر قسمت از بدن متوقف می کند و درد های عضلانی را نیز از بین می برد.

زنجبیل و تاثیر آن بر میگرن
زنجبیل به صورت خاص به کاهش التهاب عروق خونی در سر کمک می کند ، در نتیجه درد را کاهش می دهد که باعث از بین رفتن درد های میگرنی خواهد شد.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا و دیابت

چای ماسالا و فشار خون

چای ماسالا و سرما خوردگی

خواص چای ماسالا برای پوست

خواص چای ماسالا برای قلب

چای ماسالا برای پروستات

میخک و تاثیر آن بر میگرن

در بیشتر ترکیبات چای ماسالا که در ایران تولید می شود از این ادویه مفید استفاده شده است ، همچنین برند های معروف هندی نیز در برخی از انواع چای ماسالای خود از میخک بهره برده اند.
میخک را می توان به عنوان یک درمان خانگی برای سردرد های ناشی از میگرن به شمار آورد زیرا خاصیت تسکین دهنده بسیار خوبی دارد. خواص ضد درد میخک منجر به استفاده از آن برای کاهش درد ناشی ازدندان شده است. و علت اصلی آن اوژنول ، ماده اصلی فعال میخک می باشد بنابراین از آن در مسکن های دندان استفاده کرده اند .

میخک و تاثیر آن بر میگرن

دارچین و تاثیر آن بر میگرن

دارچین یک ادویه پر خاصیت است که می تواند یک درمان خانگی برای میگرن شدید باشد و به طور موثر آن را درمان کند. مصرف دارچین و به خصوص چای دارچین یکی از مهمترین نوشیدنی ها برای کاهش دردهای عضلانی و سردرد به شمار می رود. وقتی سردردها و میگرن شدید زندگی روزمره شما را مختل می کند ، می توانید از عرق دارچین یا دارچین برای افزایش سلامتی و تندرستی خود بهره بگیرید و یا از چای ماسالا حاوی مقادیر قابل توجه دارچین استفاده کنید.

تاثیر هل موجود در ماسالا بر میگرن

هل یکی از ادویه های چای ماسالا با طبع گرم و خشک بوده که با مقدار کم و بیشتر برای عطر خوبش در چای ماسالا استفاده می شود اما با این حال این مقدار کم نیز خواص خود را بر بدن می گذارد. هل یکی از مواد شادی بخش بوده که می تواند به کاهش درد ناشی از سردرد های میگرنی کمک کند. همچنین از خواص دیگر این ادویه می توان به خوش بو کننده دهان اشاره نمود.

مضرات چای ماسالا برای افراد میگرنی

همانطور که در بالا اشاره نمودیم چای ماسالا و ترکیباتش به صورت تک به تک به کاهش سردرد های میگرنی کمک می کنند ، با این حال اگر شما دچار سردرد های میگرنی هستید بهتر است به جای شیر از آب جوش در تهیه چای ماسالا بهره بگیرید.
به این دلیل که شیر دارای طبع سرد بوده و دستگاه گوارش را به مخاطره می اندازد که برای افرادی که سرد مزاج هستند مشکلات گوارشی ایجاد خواهد نمود که در ادامه ممکن است سردرد به همراه داشته باشد.
اگر هنوز هم نتوانستید تصمیم درستی در استفاده از چای ماسالا بگیرید بهتر است با پزشک خویش مشورت کنید و یا یک بار چای ماسالا را مصرف نموده تا تاثیر آن را در کاهش سردرد های میگرنی خود ببینید.


(103 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/05/21 visibility 4279 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...