خواص چای ماسالا برای قلب

خواص چای ماسالا برای قلب

در این مقاله قصد داریم تا خواص چای ماسالا برای قلب را به صورت کامل توضیح دهیم و تاثیرات مصرف طولانی مدت آن را بر روی سلامت قلب مورد بررسی قرار دهیم.
همانطور که می دانید چای ماسالا یکی از محبوب ترین چای های هندی است که دارای خواص فراوانی است . این چای ماسالا دارای ترکیبات مشخصی بوده اما در برخی از دستورات تهیه ، تفاوت های اندکی در مقدار هر ماده مشاهده می شود.(برای دیدن مشخصات چای ماسالا اصل کلیک کنید)
علاوه بر این ، چای ماسالا فواید سلامتی خود را اثبات کرده است که این نوشیدنی را نه تنها خوشمزه و دلچسب کرده بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است.
اگر بخواهید از سلامت قلب محافظت کنید ، سیستم ایمنی خود را تقویت کرده و یا درد را تسکین دهید ، چای ماسالا می تواند بهترین انتخاب باشد.
چای ماسالا موجود در برخی از فروشگاه ها در واقع یک چای سنتی نیست. در بیشتر موارد ، مملو از شیرینی و مواد افزودنی است پس برای خرید چای ماسالا باید دقت خود را افزایش دهید و سعی کنید از مکان های مطمئن همچون سایت تی تو کاپ تهیه کنید تا هم از اصالت کالا مطمئن باشید و هم از طعم طبیعی آن لذت ببرید.



آنچه در این مقاله می خوانید:



تاثیر چای ماسالا بر قلب

مطالعات روی حیوانات نشان داده است که دارچین که یکی از اجزای اصلی چای ماسالا می باشد، می تواند به کاهش کلسترول بد و فشار خون کمک کند. همچنین ثابت شده است که چای ماسالا با کاهش سطح کلسترول خون ، یک اثر سالم بر قلب دارد.
مطالعاتی کمی ارتباط مستقیم بین چای ماسالا و سلامت قلب را نشان داده است ، اما شواهدی وجود دارد که بسیاری از ترکیبات چای ماسالا ممکن است به ایجاد یک قلب سالم کمک کند
محققان همچنین دریافته اند که دارچین حاوی روغن هایی است که ممکن است به مبارزه با دیابت کمک کند. این ترکیبات به تنظیم سطح قند خون کمک می کند.

تاثیر چای ماسالا بر قلب

تاثیر زنجبیل بر قلب

زنجبیل یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده چای ماسالا می باشد. این ادویه دارای خواص ضد التهابی و فواید سلامتی بی شماری است و در طب سنتی استفاده های زیادی دارد.
زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی است. این خواص ممکن است زمینه ساز اثرات مثبت زنجبیل بر سیستم قلبی عروقی باشد. اگرچه این موارد موقت می باشد اما ممکن است مصرف مداوم این ماده بتواند تاثیرات دائمی داشته باشد.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا برای پروستات

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

چای ماسالا و دیابت

تاثیر دارچین بر قلب

دارچین ادویه ای است که از پوست درخت دارچین تهیه می شود. نه تنها پوست ، بلکه برگ ، گل ، میوه و ریشه درختان دارچین نیز هزاران سال است که در طب سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
این ماده یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده چای ماسالا می باشد و خواص زیادی نیز برای آن ذکر شده است.
یکی از خواص دارچین درمان تصلب شرایین قلبی است و در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفت که علت آن ضد انعقادی بودن دارچین است.
یکی از چالش های ناشی از بیماری های قلبی غلیظ شدن خون است که باعث افزایش فشار خون در بیمار می شود زیرا بدن سعی می کند خون غلیظ تری را وارد سیستم عروقی کند. این کار فشار سیستم گردش خون بدن را افزایش داده و به عروق و اندام ها آسیب می رساند. دارچین می تواند خون را رقیق کرده و از این روند غلیظ شدن خون جلوگیری کند.
کاهش سطح کلسترول بد یک گام بزرگ در جهت جلوگیری از توسعه تصلب شرایین و بیماری های قلبی است. که دارچین می تواند این شرایط را فراهم نماید.

تاثیر دارچین بر قلب

تاثیر میخک بر قلب

میخک ادویه دیگری است که در چای ماسالا استفاده می شود. این ادویه شامل ماده ای به نام " کاروتن " است و در بدن می تواند به ویتامین A تبدیل شود که یک ماده مغذی مهم برای حفظ سلامت چشم است.
میخک حاوی انواع ترکیبات مربوط به خواص ضد التهابی است. اوژنول یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده آن است. اوژنول التهاب را در بدن کاهش می دهد ، خطر بیماری هایی مانند آرتریت قلبی را کاهش می دهد و به کنترل علائم کمک می کند.

تاثیر چای سیاه بر قلب

مطالعات جدید نشان می دهد سلامت قلب و عروق در افرادی که بیش از سه بار در هفته چای می نوشند بهبود یافته است.فواید سلامتی ناشی از پلی فنول ها است ، ترکیبی که در چای سیاه و سبز  می باشد و به دلیل اینکه چای سیاه یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده چای ماسالا می باشد می توان این فواید را به چای ماسالا تعمیم داد.

تاثیر هل بر قلب

هل یکی از ادویه های خوش عطر هندی است که از اصلی ترین مواد ترکیبات چای ماسالا می باشد. و می تواند از بسیاری از بیماری های قلبی جلوگیری کند.
یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم مولکولی نشان داد که تجویز 100-200 میلی گرم عصاره هل به موش های صحرایی به طور قابل توجهی عملکرد قلب و بطن چپ را بهبود بخشید. علاوه بر این ، مطالعات انجام شده بر روی افراد مبتلا به فشار خون نشان داد که می تواند در پیشگیری از بروز فشار خون بالا کمک کننده باشد.

تاثیر هل بر قلب


(32 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/08/06 visibility 1611 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...