آیا چای ماسالا باعث کم خوابی می شود؟

آیا چای ماسالا باعث کم خوابی می شود؟

یکی از مهمترین سوالاتی که در مورد چای ماسالا از ما پرسیده می شود این است که " آیا چای ماسالا باعث کم خوابی می شود  یا نه ؟ " برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که چای سیاه موجود در ترکیب چای ماسالا به علت داشتن کافئین ممکن است باعث اختلال در خواب گردد.(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)



آنچه در این مقاله میخوانید:



مصرف چای ماسالا قبل از خواب

اگر چه مصرف چای ماسالا پیش از خواب به علت دارا بودن کافئین چندان کار درستی نیست و ممکن است باعث اختلال در خواب شود ، با این حال کسانی که عادت به نوشیدن چای پیش از خواب دارند احتمالا بدنشان نسبت به کافئین مقاوم شده است و تاثیری در اختلال در خواب آن ها نخواهد گذاشت.

چای ماسالا باعث کم خوابی می شود

مقالات پیشنهادی:

خواص چای ماسالا برای پوست

آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

خواب آرام با چای ماسالا

اگر قصد دارید چای ماسالا پیش از خواب بنوشید تا خواب راحتی داشته باشید بهتر است از ترکیب ادویه های چای ماسالا مانند ، دارچین ، هل ، میخک و زنجبیل ، بادیان ستاره ای ، جوز هندی ، فلفل سیاه و ... استفاده کنید و از اضافه کردن چای سیاه به آن خودداری کنید و چای ماسالا تی تو کاپ نسبت به ادویه های موجود، حاوی مقدار کمی چای سیاه می باشد.
وجود هل در این چای باعث آرامش شده و عطر هل باعث کاهش استرس شما می شود و خواب راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
همچنین وجود دارچین در این ترکیب به عنوان آرامش بخش قوی می تواند به خواب راحت شما کمک کند ، وجود دارچین در چای ماسالا باعث گشاد شدن رگ های خونی شده و باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و هورمون های انسولین را به راحتی در بدن پخش می کند که قند خون را تنظیم خواهد کرد.
ادویه میخک نیز دارای خاصیت کاهنده استرس بوده و استرس هایی که در طول روز به شما وارد شده است را پیش از خواب از شما می گیرد و به عنوان یک آرامش بخش قوی خواب راحتی را برایتان فراهم خواهد نمود.

خواب آرام با چای ماسالا

بادیان ستاره ای تاثیر آن بر خواب

بادیان ستاره ای یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده چای ماسالا می باشد که دارای خواص آرامش بخش می باشد. طبق تحقیقات علت این خاصیت به میزان آنتی اکسیدان ها و میزان منیزیم این ادویه مربوط است. بادیان ستاره ای می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و انتقال دهنده های عصبی را از هم متمایز کند. در نتیجه ، این ادویه برای افرادی که از بی خوابی رنج می برند و الگوی خواب نامنظمی دارند بسیار مفید است.

جوز هندی

جوز هندی موجود در این نوشیدنی مفید، دارای خاصیت مسکن و کاهنده درد می باشد و استفاده از آن در شب باعث کاهش استرس و دارای خاصیت آرام بخشی دارد.

فلفل سیاه

فلفل سیاه اعصاب افراد سرد مزاج را آرام کرده و به دلیل طبیعت گرم و خشک، افراد دارای طبع گرم باید مراقب آن باشند.

فواید مصرف چای ماسالا قبل از خواب

همانطور که در بالا اشاره کردیم موادی که در چای ماسالا وجود دارد دارای خواص آرامش بخش بوده و باعث کاهش استرس شده و می تواند یک نوشیدنی مفید برای آرام شدن و داشتن خواب راحت برای شما باشد. همچنین توصیه می شود برای داشتن خواب راحت نیم ساعت قبل از خواب چای ماسالا بنوشید.حتی اگر می خواهید راحت تر بخوابید از چای ماسالا رژیمی مصرف کنید زیرا فاقد شکر بوده و کالری بسیار پایینی دارد که چای ماسالا رژیمی تی تو کاپ دارای این خاصیت می باشد.
علت توصیه به خوردن چای ماسالا رژیمی این است که خوردن قند یا شکر قبل از خواب باعث افزایش انرژی شده و ممکن است خواب شما را مختل نماید و همچنین استفاده از چای ماسالا شیرین در پایان شب احتمال چاق شدن شما را افزایش می دهد زیرا قند اگر تجزیه و در بدن سوزانده نشود به سرعت باعث ایجاد توده چربی در پهلو شده و در طولانی مدت باعث افزایش وزن می گردد.

فواید مصرف چای ماسالا قبل از خواب
با این حال اگر با مصرف چای ماسالا خواب شما مختل می شود باید با پزشک خود مشورت کنید چون برخی افراد معده ضعیفی دارند و نمی تواند بعضی از مواد را به راحتی هضم کنند که این امر موجب اختلال در گوارش شده و خواب را مختل می نماید.


مقالات مرتبط:


(104 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/04/28 visibility 6932 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...