مصرف چای ماسالا در بارداری

مصرف چای ماسالا در بارداری

مصرف چای ماسالا در بارداری یکی از مسائل مهم خانم ها در دوران شیرین بارداری می باشد ، جدیدا که تغذیه دوران بارداری اهمیت زیادی پیدا کرده است ، خانم های باردار در تغذیه خود بسیار محتاط هستند تا خدایی نکرده مشکلی برای جنین به وجود نیاید. (برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
به علت اینکه در این چای ادویه های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و از وی بپرسید چه ادویه هایی برای شما مضر است و ممکن است در دوران بارداری مصرفش خطرناک باشد. پس از اطمینان از ادویه های مجاز می توانید چای ماسالا با ادویه های مجاز مصرف نمایید.



آنچه در این مقاله میخوانید:




معرفی چای ماسالا

چای ماسالا یکی از مفیدترین ، خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی های هندی است که امروزه به روش های مختلف در سراسر جهان تهیه می شود. چای ماسالا علاوه بر طعم خوشمزه ، به دلیل وجود ادویه های مختلف موجود در آن ، فواید زیادی برای سلامتی دارد. این موارد شامل تورم و سوزش معده ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و التهاب است. چای ماسالا برای کاهش وزن مفید است ، به کنترل دیابت و فشار خون بالا نیز کمک می کند.


آیا چای ماسالا در بارداری مضر است ؟


یکی از ادویه هایی که ممکن است در دوران بارداری عوارض داشته باشد ، زنجبیل می باشد ، مصرف تعداد زیاد چای ماسالا نیز به علت اینکه مقدار زیادی زنجبیل دارد در دوران بارداری توصیه نمی شود. اما همین زنجبیل خواصی دارد که در دوران بارداری نوشیدن دمنوش آن خالی از لطف نمی باشد به همین دلیل تک تک ترکیبات چای ماسالا را مورد بررسی قرار می دهیم تا بهتر بتوانید به سوال " آیا چای ماسالا در بارداری مضر است ؟ " پاسخ دهیم.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا در شیردهی

خواص عالی چای ماسالا برای کودکان

واقعا چای ماسالا ناباروری را درمان می کند!؟

دارچین در چای ماسالا

دارچین یکی از خوش طعم ترین و پر فایده ترین ادویه ها محسوب می شود و فواید ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و تنظیم کننده قند خون دارد اما مصرف زیاد آن در دوران بارداری موجب بروز عوارض جانبی خواهد شد.
به دلیل اینکه این ادویه باعث تحریک دفع خون و جریان قاعدگی می شود ، اگر در دوران بارداری به مقدار زیاد استفاده شود ممکن است باعث سقط جنین شود.
همچنین زنان باردار که دچار دیابت هستند نباید دارچین مصرف کنند زیرا باعث رقیق شدن خون شده و سطح گلوکوز خون را کاهش می دهد که خطرناک می باشد.

دارچین در چای ماسالا

هل در چای ماسالا

هل یکی از ادویه های پر خاصیت می باشد و مصرف آن در دوران بارداری غیر مجاز نمی باشد ، اما این ادویه برای کسانیکه دارای طبع گرم هستند ممکن است مسائل و مشکلاتی به همراه داشته باشد.
مصرف مقدار کم آن باعث کاهش تهوع شده و در دوران بارداری کمک کننده خواهد بود اما زنان باردار که طبیعت گرم دارند نباید در دوران بارداری مقادیر زیادی از این ادویه مصرف کنند. زیرا ممکن است باعث ایجاد تداخل دارویی شده و تاثیر دارو های مصرفی را کاهش دهد و یا مختل کند.

هل در چای ماسالا


نحوه مصرف چای ماسالا در بارداری

همانطور که در بالا اشاره کردیم وجود چند ادویه در چای ماسالا ، این چای را برای مصرف در دوران بارداری غیر مجاز نموده است ، اما اگر قصد دارید از چای ماسالا در دوران بارداری استفاده کنید ، مقدار آن را کم کنید و از مصرف مقدار زیاد آن در طول روز خودداری نمایید.
و یا ادویه هایی که در دوران بارداری مضر هستند را از چای ماسالا حذف کنید ، یعنی دارچین را از چای حذف کرده و مقدار هل موجود در آن را کاهش دهید تا هم از طعم خوب این چای بهره ببرید و هم فواید جذاب این نوشیدنی را برای بدن خود به ارمغان بیاورید.
با این حال اگر طبع گرمی دارید ، توصیه می کنیم در دوران بارداری از نوشیدنی هایی دیگر استفاده کنید . نوشیدنی های زیر ، بهترین جایگذین ها برای چای ماسالا می باشد.

مصرف چای ماسالا در بارداری

چای نعنا

چای برگ نعنا به تسکین افسردگی و ناراحتی در صبح کمک می کند و باعث می شود از سوزش سر دل پیشگیری نموده و نفخ را نیز از بین می برد.

چای گزنه

چای گزنه یکی از بهترین دمنوش های جایگذین چای ماسالا در بارداری می باشد که دارای خواص سلامتی برای بدن می باشد. با این حال مصرف این دم نوش در سه ماهه اول و دوم بارداری به علت انتقاض رحم و احتمال سقط جنین توصیه نمی کنند، این دمنوش اگرچه در دوران بارداری تجویز می شود اما نوشیدن آن باید با مشورت پزشک صورت پذیرد.

نوشیدن چای ماسالا در بارداری

شاید نوشیدن چای ماسالا در بارداری به مقدار کم ، ضرر زیادی ندارد ، اما اگر می خواهید جنین و دوران بارداری خوبی را سپری کنید بهتر است قبل از مصرف هر نوشیدنی با پزشک مشورت کنید تا با خیال راحت و بدون استرس این دوران شیرین را سپری کنید.


(146 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/05/09 visibility 7244 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...