خواص چای ماسالا برای پوست

خواص چای ماسالا برای پوست

در مطالب پیش در مورد مزایای چای ماسالا برای بدن توضیح دادیم و ویژگی های مختلف اجزای ان را مورد بررسی قرار دادیم در این مطلب می خواهیم خواص چای ماسالا برای پوست را بررسی کرده و مزایا و معایب آن را بشناسیم.
چای ماسالا یکی از مفیدترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان بوده که اصالتا هندی می باشد و به روش های مختلف تهیه می شود و هر برند چای ماسالا خاص خودش را از ترکیب ادویه های معروف این دمنوش ارائه داده است.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
چای ماسالا ، به لطف ادویه جات مختلف ، علاوه بر طعم دلپذیر ، فواید زیادی برای سلامتی دارد ، از جمله درمان نفخ و تهوع ، سرماخوردگی ، آنفولانزا، التهاب و افزایش سیستم ایمنی که به بدن کمک میکند در مقابله با انواع  بیماری ها.
ترکیبات اصلی چای ماسالا چای سیاه ، شیر ، زنجبیل ، دارچین، است و سایر ادویه جات در این نوشیدنی خوشمزه شامل رازیانه ، هل سبز ، فلفل سیاه ، میخک ، جوز ، رازیانه  و .... می باشد .



آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایای چای ماسالا برای پوست

چای ماسالا یک نوشیدنی ویژه است که به کاهش لکه های پوستی ، درمان آکنه و جوش ها و همچنین کاهش خطوط و چین و چروک های ناخواسته و از بین بردن لکه های قرمز روی پوست کمک می کند.
با افزایش گردش خون باعث کاهش جوش های سر سیاه بر روی پوست صورت می شود که این وظیفه را دارچین موجود در چای ماسالا بر عهده دارد و باعث جوان سازی پوست صورت شما خواهد شد.

مزایای زنجبیل برای پوست

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد زنجبیل یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده چای ماسالا می باشد که خواص زیادی در پیشگیری و درمان بیماری ها دارد.

یکی از این خواص خاصیت آنتی اکسیدانی آن می باشد که این گیاه را به زمادی مناسب برای از بین بردن جای زخم روی پوست تبدیل نموده است.
زنجبیل حدود 40 آنتی اکسیدان دارد و مصرف آن از تأثیر رادیکال های آزاد و پیری روی پوست جلوگیری می کند. زنجبیل همچنین می تواند رنگ و حالت ارتجاعی پوست را حفظ کند.
زنجبیل علاوه بر اثرات سم زدایی و مقوی ، برای کاهش توده های چربی اضافه پوست بسیار مناسب است.

مزایای زنجبیل برای پوست

مزایای دارچین برای پوست

دارچین دارای خواص ضد قارچی ، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است که برای درمان آکنه و لکه های پوستی مفید است. دارچین همچنین می تواند با مرطوب نمودن پوست و تقویت جریان خون به رفع آکنه کمک کند.
دارچین جریان خون را در سطح پوست بهبود می بخشد و در نتیجه پوست را مرطوب می کند.
یکی از بیماری های پوستی که دارچین می تواند آن را درمان کند اگزما می باشد اگزما شرایطی است که در آن پوست ملتهب و تحریک می شود. چنین شرایط پوستی باعث ایجاد لکه هایی با رنگ روشن می شود. دارچین به دلیل داشتن خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی به تقویت پوست صورت کمک خواهد کرد.

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا باعث کم خوابی می شود؟

آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

خواص میخک برای درمان آکنه

میخک یکی از ادویه های اصلی چای ماسالا دارای خواص سلامتی زیادی می باشد که درمان آکنه یکی از آن ها به شمار می رود.
به دلیل آلودگی ها و عوامل بیماری زای زیادی که بر روی پوست شما تجمع می کنند پلاک های مضری بر روی پوست شما پدید خواهد آمد که میخک می تواند به درمان آن ها کمک نماید.
مرطوب بودن میخک نیز به شادابی پوست شما کمک خواهد کرد.

خواص فلفل سیاه برای درمان آکنه

فلفل سیاه با نام علمی piper nigrum ، یک میوه خشک است که به عنوان ادویه در چای ماسالا استفاده می شود. این ادویه طبع بسیار گرمی دارد و در طب سنتی استفاده های زیادی نیز داشته است.
مواد موجود در فلفل سیاه باعث از بین بردن رادیکال های آزاد می شود. رادیکال های آزاد یکی از اصلی ترین علت ها پیری زودرس پوست می باشد به همین دلیل علائم پیری مانند چین و چروک و حتی لکه های تیره را می توان با مصرف فلفل سیاه کاهش داد.
برای این کار هم می توانید از فلفل سیاه در رژیم غذایی خود بهره بببرید و هم چای ماسالا را به عنوان بهترین چای برای سلامت پوست استفاده نمایید.
اگرچه استفاده از ماسک فلفل سیاه می تواند لک و پیس هاس صورت را از بین ببرد و باعث شادابی صورت شما شود ، اما مصرف خوراکی آن نیز تاثیر مستقیمی بر کاهش چین و چروک های شما خواهد گذاشت.

خواص فلفل سیاه برای درمان آکنه

خواص هل سبز برای درمان آکنه

هل سبز به عنوان هل اصلی در جهان شناخته می شود و منشاء آن هند می باشد. از این هل در تهیه چای ماسالا استفاده می شود این ادویه معروف هندی مزایای زیادی نیز برای سلامتی بدن و پوست انسان ها دارد.
خواص هل برای پوست شامل خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده که به کاهش حساسیت پوست و بهبود رنگ چهره کمک می کند. همچنین می تواند به عنوان یک ابزار پاک کننده پوست استفاده شود.
یکی از فواید آن شادابی و روشن نمودن پوست صورت است. اسانس و روغن هل لکه های پوستی را از بین می برد و به داشتن چهره ای شاداب کمک می کند. با این حال خوردن هل در قالب چای ماسالا نیز به روشن شودن پوست شما کمک خواهد نمود.

خواص هل سبز برای درمان آکنه

تاثیر چای ماسالا بر پوست

در مقاله به صورت کامل اجزای مختلف چای ماسالا را مورد بررسی قرار دادیم و مزایای سلامتی هر کدام را عنوان کردیم. هر کدام از این مواد، خواص بینظیری برای پوست دارند و زمانی که از ترکیب این مواد استفاده شود تاثیر معجزه آسایی بر پوست شما خواهد گذاشت.
برای اینکه تاثیر چای ماسالا بر پوست شما نمایان شود باید این چای پر فایده را در رژیم روزانه خود قرار دهید. اگر دچار دیابت هستید و شکر برایتان مضر است می توانید برای دریافت مزایای سلامتی پوست از چای ماسالا ، از نوع رژیمی استفاده کنید.


(48 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/07/26 visibility 2116 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...