چای ماسالا و سرماخوردگی

چای ماسالا و سرماخوردگی

در این مطلب می خواهیم به ارتباط چای ماسالا و سرما خوردگی بپردازیم و بدانیم چطور با چای ماسالا می توانیم آن را درمان کنیم. ترکیبات عالی موجود در چای ماسالا که هر کدام از آن ها دارای خواصی بی نظیر می باشند برای مقابله با انواع بیماری ها از جمله سرما خوردگی بسیار مفید است.(برای دیدن مشخصات چای ماسالا اصل کلیک کنید)
خرید چای ماسالا و مصرف آن به عنوان راهکاری آسان و موثر برای جلو گیری از تمام بیماری ها پیشنهاد می شود.
سرما خوردگی به عنوان شایع ترین بیماری در افراد در فصل سرما می باشد که به عنوان کم خطر ترین بیماری در جهان شناخته می شود اما همین بیماری کم خطر ممکن در صورت پیشگیری نشدن خطرات جدی تری را به همراه داشته باشد .این بیماری گاها به خاطر ضعیف بودن سیستم ایمنی وارد بدن افراد می شود وتاثیرات منفی در افراد ایجاد می کند.
نوشیدن چای ماسالا می تواند تاثیرات مثبی در شما ایجاد کند همچنین باعث شود تا از بیماری هایی همچون سرما خوردگی در امان بمانید.


آنچه در این مقاله می خوانید:



خواص چای ماسالا برای سرماخوردگی

چای ماسالا ارزش غذایی بالایی دارد میزان کالری در این نوشیدنی مفید پایین می باشد و از ترکیباتی تهیه می شود که هر یک از آنها خواص و فوایدی برای بدن انسان دارد و مصرف آن برای تمام سنین توصیه می شود.

چای ماسالا و سرماخوردگی

چای ماسالا مانع گرفتگی بینی و سرفه می شود

در چای ماسالا از میخک و هل استفاده می شود که این دو خاصیت ضد باکتری و قارچ دارند و سبب می شوند تا بدن در برابر سرما خوردگی مقاوم تر شود.
همچنین وجود میخک و زنجبیل در چای ماسالا سبب می شود تا سرفه در شما بهبود یابد و همچنین ضد التهاب بوده و به دلیل گرم بودن این ترکیبات تاثیرات مثبتی در روند بهبود سرماخوردگی دارد علاوه بر این در پیشگری از ابتلا به سرما خوردگی نیز موثر است.

خاصیت ضد التهابی چای ماسالا در سرماخوردگی

وجود مقادیر قابل توجهی از ادویه زنجبیل در ترکیبات چای ماسالا ، باعث شده این چای خاصیت ضد التهابی پیدا کند.
به همین دلیل زمان سرماخوردگی که اعضای بدن همچون لوزه ها ، گلو ، حنجره و ... واکنش نشان می دهند و التهاب پیدا می کنند ، نوشیدن چای ماسالا بسیار کمک کننده خواهد بود.
زیرا زنجبیل موجود در چای ماسالا دارای ترکیبات مناسبی بوده و تاثیرات مثبتی در کاهش التهابات ناشی از سرماخوردگی خواهد گذاشت.
اگر می خواهید از تاثیرت ضد التهابی چای ماسالا بهره‌ی بیشتری ببرید ، یک یا دو قاشق عسل به آن اضافه کنید.

خاصیت ضد التهابی چای ماسالا در سرماخوردگی

کاهش بی حالی و افزایش انرژِی

کافئین موجود در چای ماسالا به دلیل وجود چای سیاه باعث می شود تا انرژی شما در طول روز تامین شود و احساس بی حالی و خستگی نداشته باشید از آنجا که مصرف کافئین به تنهایی برای بدن مضر نیز می باشد اما در چای ماسالا با ترکیب با سایر مواد سبب شده تا از مضرات آن کاسته شود.
تعادل متناسب مواد تشکیل دهنده چای ماسالا باعث شده تا کافئین موجود در آن به صورت کامل سطح انرژی را افزایش دهد.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا و فشار خون

چای ماسالا و دیابت

آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود

خواص چای ماسالا برای میگرن

خواص چای ماسالا برای پوست

خواص چای ماسالا برای قلب

تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل سرماخوردگی

در هنگام سرماخوردگی به دلیل اینکه گولبول های سفید درگیری زیادی برای مبارزه با بیماری از خود نشان می دهند ، سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا می کند. لذا در هنگام سرماخوردگی ، افزایش و تقویت سیستم ایمنی باعث سرعت گرفتن بهبودی بیمار خواهد شد.
یکی از بهترین مواد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود ، دارچین می باشد ، دارچین به مقدار زیاد در چای ماسالا وجود دارد و با ترکیب با زنجبیل می تواند به عنوان یک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن ، فعالیت نماید.
میخک نیز یکی از دیگر مواد مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد که در چای ماسالا وجود دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل سرماخوردگی

کاهش دهنده درد و گرفتگی در اثر سرما خوردگی

ترکیبات تشکیل دهنده این چای بر روی اعصاب و اندام ها تاثیر بسزایی دارد و باعث کاهش درد و گرفتگی در عضلات می شود .
از خواص دیگر چای ماسالا میتوان به کاهش وزن ، کنترل فشار خون و کلسترل و همچنین سبب کاهش استرس و اظطراب و مانع تهوع بوده همه این ها به خاطر وجود ترکیباتی می باشد که در چای ماسالا وجود دارد .  
چای ماسالا همانطور که دارای خواص زیادی می باشد و بسیار مفید است اگر در مصرف آن زیاد روی کنید دارای عوارضی مانند: بی خوابی نیز می شود که کم خوابی باعث می شود تا ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و زمینه بروز انواع بیماری ها در بدن می گردد. همچنین باعث کم خونی  در بدن شده و مصرف زیاد آن می تواند باعث تشدید زخم معده و همچنین بالا بردن ضربان قلب به علت کافئین موجود در آن گردد.

هنگام سرماخوردگی چند لیوان چای ماسالا بنوشیم ؟

یکی از مهم ترین سوالات پاسخ به مقدار چای ماسالای مصرفی در هنگام سرماخوردگی می باشد. اگرچه این میزان بستگی به ترکیبات هر برند چای ماسالا دارد، هر برند از ترکیبات متفاوتی برای تولید چای ماسالا خود بهره می برند.
اما به طور معمول نوشیدن 2 لیوان چای ماسالا در زمان سرماخوردگی تاثیر مثبتی بر درمان زودتر آن خواهد داشت، در صورت داشتن حساسیت به ادویه های گرم، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

هنگام سرماخوردگی چند لیوان چای ماسالا بنوشیم

پیشگیری چای ماسالا از بیماری سرطان

چای ماسالا علاوه بر خاصیت درمانی که در برابر سرماخوردگی دارد به علت وجود آنتی اکسیدان های فراوان یکی از بهترین چای ها برای درمان و پیشگیری از انواع سرطان ها می باشد.
به علت وجود زنجبیل در ترکیبات چای ماسالا و خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آن ، کسانی که در روز یا هفتگی از این چای استفاده می کنند دچار سرطان نخواهند شد. مهم ترین سرطان هایی که می توان با نوشیدن مداوم چای ماسالا از بروز آن پیشگیری نمود ، سرطان تخمدان و سرطان پوست می باشد.


(48 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/04/20 visibility 2840 بازدید

question_answer
مبینا
1400-04-25

format_quote میتونم بدونم کی و چقدر در سرماخوردگی باید از چای ماسالا استفاده کنم؟ format_quote

پاسخ مدیر:

با سلام

در هنگام سرماخوردگی شما میتونین 1-2 لیوان از چای ماسلا رو میل کنین در ارتباط با زمان مصرف ، زمان مشخصی نداره پیشنهاد میکنم بعد از صبحانه با در هنگام عصر ، اگر به ادویه های گرم حساسیت دارین در مصرف چای ماسالا دقت کنین چون ترکیباتش از ادویه های گرم است و با نظر پزشک مصرف کنین.

در حال ارسال، لطفا صبر کنید...