آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

چای ماسالا چاق کننده است یا خیر و یا می تواند باعث لاغری شود ، برای پاسخ به این سوالات حتما ادامه مقاله را بخوانید.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
ارزش غذایی این نوشیدنی بسیار زیاد است و با کمترین میزان کالری می توانید آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید و بدون نگرانی از آن لذت ببرید. در صورت مصرف بدون شیر و شکر ، حاوی صفر درصد چربی است ، بنابراین مصرف آن در هر سنی توصیه می شود.
همچنین چای ماسالا به عنوان درمانی برای چاقی موثر می باشد. اگر به دنبال دریافت کالری مناسب روزانه هستید ،  میتوانید این چای مفید را به رژیم خود اضافه کنید.
از آنجایی که چای ماسالا به همراه شیر پاستوریزه و یا شیر سویا درست می شود و دارای پروتئین بسیاری می باشد که پروتئین با توجه به مغذی و مقوی بودن باعث می شود تا فرد احساس گرسنگی نکند. باعث افزایش وزن نشده بلکه با توجه به ادویه های تشکیل دهنده آن از افزایش وزن جلو گیری نموده و همچنین در کاهش چربی بدن نیز موثر است.

آیا چای ماسالا چاق کننده است



آنچه در این مقاله می خوانید:

چای ماسالا و چاقی

چای ماسالا و چاقی رابطه ی معکوسی با هم دارند به دلیل اینکه در ترکیبات چای ماسالا از موادی استفاده شده است که چربی سوز بوده و ویژگی های کاهش وزن بیشتری دارند به همین دلیل شاید تنها ماده ای که باعث چاقی شود شکر موجود در آن باشد که اگر به دنبال کاهش وزن هستید می توانید چای ماسالا رژیمی سفارش دهید.
همانطور که در مقالات قبل گفته شده چای ماسالا از ادویه هایی همچون فلفل سیاه، هل ، زنجبیل، میخک ، رازیانه و غیره تشکیل شده که بسیاری از افراد آن را به عنوان میان وعده ای مفید انتخاب کرده اند.
از آنجا که از چای ماسالا برای کاهش وزن استفاده می شود همچنین دارای خواصی می باشد که در درمان سرماخوردگی نیز از آن استفاده می شود و با دارا بودن کافئین و پروتئین باعث می شود تا انرژی شما در طول روز تامین باشد و احساس خستگی و گرسنگی نکنید.
چای ماسالا به عنوان یک نوشیدنی مفید به سیستم گوارش بدن بسیار کمک می کند تا هضم غذا به خوبی صورت بگیرد و مانع از نفخ می شود.
همچنین ورزشکاران نیز بدلیل این که این نوشیدنی مقوی و چربی سوز بوده و نه تنها سبب چاقی نمی شود بلکه باعث لاغری می شود و ورزشکاران حرفه ای از آن استفاده می کنند.
بنابراین ، به نظر می رسد که چای ماسالا تأثیر بیشتری در کاهش احساس گرسنگی و جلوگیری از پرخوری در طول روز نسبت به انواع دیگر چای دارد. این نوشیدنی را می توانید به عنوان میان وعده نیز سرو کنید.
از آنجایی که در چای ماسالا از چای سیاه نیز استفاده می شود و این چای باعث کاهش چربی و کالری دریافت شده از مواد غذایی مصرف شده می باشد.
همچنین می توان از شیر کم چرب یا حتی آب برای کاهش میزان کالری در چای ماسالا استفاده کرد.
استفاده از شیر در چای ماسالا هم به عنوان یک طعم دهنده خوشمزه و هم پروتئین موجود در شیر باعث می شود تا احساس سیری کنید.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

آیا چای ماسالا متابولیسم بدن را افزایش می دهد؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

چای ماسالا و چربی سوزی


مواد تشکیل دهنده ماسالا و تاثیر آن بر روی چاقی

فلفل سیاه

یکی از مواد تشکیل دهنده چای ماسالا فلفل سیاه می باشد که این ماده به سبب خواصی که دارد باعث می شود تا چربی های اضافی در بدن باقی نمانند و از بین بروند.

شکر

برخی از افراد برای اینکه طمع شیرینی به  چای ماسالا داده شود از شکر در آن استفاده می کنند که بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید چرا که باعث  می شود تا خواص مفید این نوشیدنی دلچسب را از بین ببرد بنابراین توصیه می شود در هنگام سرو چای ماسالا از شکر کمتری استفاده شود.

زنجبیل

از خواص بی نظیر زنجبیل نباید غافل شد این ماده یک ضد تهوع بسیار قوی که چای ماسالا را بسیار خوش طمع کرده و به عنوان یک ادویه با طبیعت گرم مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا که به دستگاه گوارش کمک بسزایی می کند باعث می شود تا مواد غذایی مصرف شده راحت تر هضم شود.

مواد تشکیل دهنده ماسالا و تاثیر آن بر روی چاقی

دارچین، میخک و هل

دارچین ، میخک و هل موجود به عنوان آنتی باکتریال بوده و از عفونت های داخلی جلو گیری میکند  دارچین نیز به عنوان تنظیم کننده قند خون ، کاهش دهنده چربی های بدن بوده همچنین ترکیب این مواد غذایی به روند هضم غذا کمک بسزایی میکنند.

چای سیاه

همانطور که گفته شد چای سیاه نیز در این نوشیدنی استفاده می شود که از اثرات آن بر روی چاقی باید گفت که چای سیاه باعث کاهش وزن شده  بصورت ناچیز و تاثیری بر چاقی افراد ندارد.
خلاصه: مواد ذکر شده در بالا که در چای ماسالا وجود دارد باعث می شود تا شما احساس گرسنگی نکنید و سبب کاهش وزن شما می شود و همچنین این ترکیبات تاثیرات مثبتی در بدن شما می گذارد.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا چه طبعی دارد؟

آیا چای ماسالا برای کبد چرب مضر است؟

میزان مصرف چای ماسالا برای کاهش چاقی

از آنجایی که در چای ماسالا از انواع مختلف ادویه ها استفاده می شود بهتر است افراد که نسبت به ادویه ها آلرژی دارند یا با توجه به طبع افراد از مصرف زیاد چای ماسالا خودداری کنند.
همچنین توصیه می شود به دلیل کافئین موجود در چای ماسالا بهتر است روزانه یک فنجان نوشیده شود مصرف زیاد آن علاوه بر بی خوابی باعث افزایش خون یا فشار خون در افراد می شود که بهتر از در مصرف آن احتیاط شود.
بطور کلی چای ماسالا ممکن است در برخی از افراد حساسیت هایی ایجاد نمایید و یا باعث بروز عوارض کوتاه مدتی شود.

میزان مصرف چای ماسالا برای کاهش چاقی

طریقه درست کردن چای ماسالا رژیمی

چای ماسالا به سبب طمع و عطر خوبی که دارد مورد توجه همه گان قرار گرفته است و طرز تهیه آن کار سختی نمی باشد و به راحتی می توانید آن را سرو کنید.
برای این کار ابتدا باید ترکیباتی چون فلفل سیاه ، هل ، میخک ، دارچین و زنجیبل را آسیاب نموده و در مقداری آب بجوشانید سپس به این ترکیب شیر و مقداری شکر اضافه نمایید (مقدار شیر و شکر بستگی به ذائقه شما دارد بهتر است از شکر کمتری استفاده کنید) و در آخر مقداری چای سیاه به آن اضافه کرده  و نوش جان بفرمایید.
اگر نمی توانید تمام مواد را پیدا کنید و درست نمایید ، بهترین روش ورود به فروشگاه تی تو کاپ است که به راحتی می توانید هرکدام از محصولات چای ماسالا نظیر ، چای ماسالا رژیمی ، چای ماسالا فوری و یا ... را انتخاب کرده تا در کمترین زمان درب منزل تحویل بگیرید.


(382 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/04/02 visibility 23142 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...