کاهش درد های قاعدگی با چای ماسالا

کاهش درد های قاعدگی با چای ماسالا

منشا چای ماسالا از هند است و فواید دارویی بسیار معجزه آسایی دارد(برای دیدن مشخصات چای ماسالا اصل کلیک کنید). مصرف یک فنجان چای در روز برای سلامتی و دوری از انواع بیماری ها برای شما می تواند مفید باشد. چای ماسالا ترکیبی از بسیاری از مواد مفید از جمله زنجبیل ، هل ، دارچین ، میخک و فلفل سیاه است. اگرچه ممکن است موارد زیادی از این چای وجود داشته باشد ، اما مواد اولیه آن همین ها هستند. شما می توانید ترکیباتی را  بر اساس ذائقه خود اضافه یا حذف کنید.


آنچه در این مقاله می خوانید:

درباره چای ماسالا

چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی است. چایی که با ادویه های معطر دم می شود و هرکدام دارای فواید بی شماری برای سلامتی هستند. این چای ماسالا چندین فواید ناگفته دارد که نباید فراموش کنید. برخی از ادویه های رایج زنجبیل ، هل ، دارچین ، میخک ، فلفل سیاه و ... هستند. این موارد اغلب در درمان قاعدگی کمک می کند.

کاهش درد های قاعدگی با چای ماسالا

فواید چای ماسالا در قاعدگی

وجود چای سیاه که یکی از مواد اصلی در چای ماسالا است ، به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قوی ، باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد می شود و بر عملکرد قلب تأثیر مثبتی می گذارد. از طرف دیگر وجود تانن باعث گشاد شدن رگ های خونی می شود. این باعث می شود خون رسانی به دستگاه تناسلی در دوران قاعدگی بهتر شود. از طرف دیگر ادویه های موجود در چای ماسالا مانند میخک باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول مضر می شود. کلسترول برای کاهش التهاب اندام های تناسلی در دوران قاعدگی ضروری است. از این رو چای ماسالا برای قاعدگی بسیار مفید است.
از آنجا که در دوران قاعدگی  تغذیه نقش مهمی دارد باید از مواد غذایی استفاده شود که هضم آن زود صورت گیرد که درصورت هضم نشدن غذا باعث بروز مشکلات در افراد می شود.
چای ماسالا با تشکیل از ادویه های مفید به روند هضم غذا کمک کرده و باعث می شود تا هضم غذا سریع تر صورت بگیرد.
در دوران قاعدگی عوامل بسیاری چون انگل ها و قارچ ها سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و در صورتی که ایمنی بدن ضعیف باشد سبب بروز انواع بیماری های قارچی و زگیل های تناسلی می شود.
ادویه های همچون دارچین و زنجبیل ایمنی بدنی را تا حد زیادی افزایش می دهد و باعث می شود تا در دوران قاعدگی بیماری های این چنینی سلامت شما را تهدید نکند فلفل سیاه موجود در این نوشیدنی نیز باعث متعادل شدن هورمون ها در بدن می شود.
خاصیت دیگر چای  ماسالا ضد التهابی بودن آن است. میخک و یا عصاره این گیاه در چای ماسالا سبب کاهش التهابات در دوران قاعدگی می شود.
چای ماسالا تامین کننده انرژی نیز می باشد وجود کافئین در چای ماسالا باعث ایجاد انژری در فرد شده از آنجا که کافئین به تنهایی برای این دوران توصیه نمی شود اما کافئین موجود در چای ماسالا نسبت به  سایر نوشیدنی ها مانند قهوه بسیار ناچیز بوده و با در ترکیب با مواد دیگر اثر بد آن کم می شود.

آیا می دانید چای های خاصی وجود دارد که در قاعدگی می توانید از آن استفاده نمایید؟

چای هایی وجود دارد که به روند بهبود درمان در قاعدگی کمک می کند هر چای بر روی شما تأثیر متفاوتی می گذارد و عوارض جانبی دیگری نیز به همراه دارد. مهم است که  بدانید چه چایی برای شما بهتر است و آن را کی و چه مقدار مصرف نمایید.


مقالات پیشنهادی:

مصرف چای ماسالا در بارداری

چای ماسالا در شیردهی

خواص چای ماسالا برای ناباروری

خواص عالی چای ماسالا برای کودکان

چای ماسالا و چربی سوزی

چای بابونه: داروی ضد درد پیشگیرانه

چای بابونه احتمالاً کم چالش ترین چای برای نوشیدن است زیرا کمترین میزان خطرات را دارد.
قرن هاست که گل بابونه به عنوان یک چای تسکین دهنده شناخته می شود.
مصرف این چای در دوران قاعدگی به تسکین درد کمک بسیاری می کند.

چای بابونه در کاهش درد قاعدگی

چای گل رز

این چای به بهبود گرفتگی دردهای قاعدگی کمک میکند همچنین چند خاصیت مفید دیگر نیز دارد.
در تعدیل هورمون ها تأثیر دارد. این خبر خوبی برای ما خانم ها است زیرا بیشتر مشکلات پریود می تواند با از بین رفتن هورمون ها همراه باشد.
همچنین چای گل رز توانایی کمک به نوسانات روحی را دارد و شما را در وضعیت روانی بهتری نگه می دارد.

گل رز در کاهش درد قاعدگی

چای برگ تمشک: گوهر پنهان برای دوره قاعدگی

این چای نیز در دوران قاعدگی توصیه می شود و دارای خواص بسیاری است که به تسکین درد در این دوران کمک می کند.

چای سبز

 چای سبز یکی از نوشیدنی های مفید برای انسان می باشد. که مصرف این چای برای خانم در دوران قاعدگی توصیه می شود چرا که با سبب خواصی که دارد باعث کاهش درد در آنها می شود همچنین باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود از حمله قلبی و سرطان نیز جلو گیری می کند .

 چای سیاه

این چای بدلیل داشتن کافئین مصرف آن به صورت تنها توصیه نمی شود چرا که کافئین باعث بی خوابی و تشدید درد می شود.
چای سیاه در کاهش درد قاعدگی


(35 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/04/09 visibility 2523 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...