چای ماسالا و فشار خون

چای ماسالا و فشار خون

چای ماسالا دارای خواص بی شماری می باشد که کنترل فشار خون یکی از این مزایا بوده و تاثیر خوبی بر کاهش فشار خون افراد مبتلا به این بیماری مزمن خواهد گذاشت. این چای که نوعی چای هندی می باشد به علت وجود ادویه های پر خاصیت ، همانند دارچین و زنجبیل به درمان فشار خون بالا کمک می کند.(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)
چای ماسالا یکی از نوشیدنی های گرم زمستانی است که در کافه ها و در بین اعضای خانواده محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این نوشیدنی معطر علاوه بر طعم خوب خواص بی نظیری برای سلامت نیز دارد.


آنچه در این مقاله می خوانید:



تاثیرات ترکیبات چای ماسالا در فشار خون

چای ماسالا در هر نقطه از جهان از ترکیبات با مقادیر متفاوتی تهیه می شود و این ترکیبات تاثیر اصلی را در تاثیرات این دمنوش بر بدن خواهد گذاشت.
این چای فواید دارویی فوق العاده ای دارد و یک فنجان چای ماسالا در روز برای حفظ سلامتی کافی است. این نوشیدنی چندین ترکیب از جمله زنجبیل ، هل ، دارچین ، میخک و فلفل سیاه را در بر می گیرد. اگرچه دستور العمل های زیادی برای این چای وجود دارد ، اما تقریبا مواد مورد استفاده یکسان هستند ، می توانید برخی از مواد را به دلخواه اضافه یا کم کنید.
با این حال اگر می خواهید تاثیر بیشتر چای ماسالا را بر کاهش فشار خون احساس کنید دارچین را بیشتر در نظر بگیرید.

تاثیر زنجبیل ماسالا بر فشار خون

زنجبیل که یکی از اصلی ترین ترکیبات چای ماسالا به شمار می رود حاوی اسیدهای چرب و ترکیبات فنلی مانند جینجرول و شوگائول است. همچنین دارای فعال ترین ریزمغذی موجود بوده که در درمان بیماری هایی مانند آرتریت و توده های سرطانی موثر است.

تاثیر زنجبیل بر فشار خون
شوگائول همچنین ماده ای است که خاصیت ضد سرفه و تسکین التهاب دارد. در حقیقت ، هر دو جینجرول و شوگائول تأثیر قابل توجهی در کاهش فشار خون دارند. که اگر بخواهیم به صورت علمی بررسی کنیم ، زنجبیل به موادی مانند کلسترول و لیپوپروتئین با چگالی کم اجازه نمی دهد که رگ های منتهی به قلب و سایر شریان ها را مسدود کرده و از لیپوپروتئین ها و کلسترول با چگالی پایین پیشگیری می کند و از تولید پلاک های کاهنده قطر رگ جلوگیری می نماید و به طور مستقیم فشار خون بالا را کاهش می دهد

تاثیر دارچین بر فشار خون

این داروی گیاهی و طبیعی با خواص منحصر به فرد خود با تغییر قطر عروق خونی بر فشار خون تأثیر می گذارد. دارچین مانند قرص آسپرین می تواند در کاهش فشار خون موثر باشد. البته افراد مبتلا به فشار خون بالا باید علاوه بر دارچین از نسخه پزشک نیز استفاده کنند.
علاوه بر این ، توصیه می شود از رژیم غذایی مناسب که حاوی میوه و سبزیجات است و نمک و غذاهای شور زیاد نیست استفاده کنید. از طرف دیگر ، دارچین با اثرات آنتی اکسیدانی خود می تواند از بسیاری از بیماری های مختلف جلوگیری کند.

تاثیر دارچین بر فشار خون
استفاده روزانه از پودر دارچین می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. سعی کنید دارچین بیشتری در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. می توانید دارچین را به صبحانه ، تخم مرغ و حتی قهوه اضافه کنید تا تاثیر بهتری دریافت نمایید
دارچین در بسیاری از دارو های موجود در داروخانه استفاده شده است و مزایای سلامتی آن بر کسی پوشیده نیست و برای بهبود سلامتی ، مبارزه با عفونت ها ، جلوگیری از تومورهای بدخیم و کاهش قند خون ، کلسترول و فشار خون بسیار توصیه می شود. به طور متوسط روزانه نصف قاشق چایخوری دارچین می تواند تاثیرات چشمگیری بر کاهش فشار خون افراد مبتلا به این بیماری مزمن داشته باشد.

تاثیر میخک بر فشار خون

میخک نیز دارای خواص زیادی است که تنظیم فشار خون نیز یکی از مزایای سلامتی آن به شما می رود. و همچنین این گیاه به هضم و دستگاه گوارش ، درمان سرطان مفید است.علاوه بر آن میخک استفاده شده در چای ماسالا برای محافظت از کبد ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، کنترل دیابت و محافظت از استخوان ها استفاده می شود. میخک دارای خواص ژنتیکی و ضد میکروبی است و همچنین برای درمان بیماری های دهان و سردرد و افزایش میل جنسی استفاده دارد.

تاثیر هل بر فشار خون

ادویه هل یکی از ادویه های مهم چای ماسالا به طور گسترده ای برای تسکین مشکلات گوارشی ، بهبود هضم و بهبود تنفس استفاده می شود. اکثر مردان و زنان در هند به جای قرص نعنا از هل برای از بین بردن بوی دهان خود استفاده می کنند. ادویه هل همچنین می تواند به کاهش فشار خون در انسان کمک کند ، که برای حفظ سلامت قلب و کلیه مهم است.
هل نه تنها به افراد در کاهش فشار خون کمک کرد ، بلکه وضعیت آنتی اکسیدانی را تا 90 درصد افزایش می دهد که بسیار مفید خواهد بود.

تاثیر چای سیاه بر فشار خون

چای سیاه یکی از اصلی ترین ترکیبات چای ماسالا بوده و علاوه بر اینکه به طعم آن اثر می گذارد دارای مزایای سلامتی نیز خواهد بود که یک از آن ها کاهش فشار خون بالا می باشد.
نوشیدن چای سیاه به کاهش فشار خون کمک می کند. دانشمندان هلندی ، آلمان ، انگلیس و ایتالیا آزمایشی را انجام دادند که در آن گروهی از مردم به مدت یک هفته چای سیاه نوشیدند و فشار خون آنها اندازه گیری شد. در پایان آزمایش ، مشخص شد شرکت کنندگانی که چای سیاه می نوشند ، فشار خون پایین تری نسبت به گروه دیگر دارند.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا و دیابت

آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود

خواص چای ماسالا برای میگرن

خواص چای ماسالا برای قلب

چای ماسالا برای پروستات

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

تاثیر چای ماسالا بر فشار خون

همانطور که در این مقاله به صورت کامل اشاره نمودیم ترکیبات موجود در چای ماسالا به صورت تک به تک تاثیر خوبی بر کاهش فشار خون بالا می گذارند ، به همین دلیل می توان اشاره نمود ،

تاثیر چای ماسالا بر فشار خون

نوشیدن چای ماسالا می تواند تاثیر مستقیمی بر کاهش فشار خون بگذارد. اگر می خواهید چای ماسالا تاثیرات بیشتری بر فشار خون قرار دهد باید از چای ماسالا رژیمی استفاده کنید .
افرادی که علاوه بر فشار خون بالا ، به بیماری مزمن دیابت نیز دچار هستند هم باید از ماسالا رژیمی استفاده کنند.


(99 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/06/07 visibility 7412 بازدید

comment_bank
پرویز بحرابی
1402-03-30

format_quote توضیح‌ها شما کاملا جامع مفید و با ارزش میاشد باتشکر format_quote

در حال ارسال، لطفا صبر کنید...