چای ماسالا و دیابت

چای ماسالا و دیابت


چای ماسالا یکی از بهترین نوشیدنی های هندی به شمار می رود که دارای خاصیت دارویی بوده و به عنوان نوشیدنی سالم و مناسب افراد دیابتی شناخته می شود.
نوشیدن چای ماسالا به علت کالری کمی که دارد برای افراد دیابتی بسیار مفید می باشد و به دلیل وجود ترکیباتی همچون زنجبیل ، هل ، میخک و ... می توان چای ماسالا را به عنوان نوشیدنی مناسب افراد دیابتی دانست.
طبق آخرین مطالعات نشان می دهد مصرف منظم چای ماسالا به کنترل انسولین و گلوکز خون کمک کرده و علائم دیابت را کاهش می دهد. همچنین دارچین موجود در چای ماسالا انسولین و قند خون ناشتا را کاهش می دهد و افراد دیابتی را در کنترل قند خون کمک کند. همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که اگر دو گرم زنجبیل در روز مصرف کنید ، خطر دیابت نوع 2 را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)


آنچه در این مقاله می خوانید:



تاثیر چای ماسالا بر دیابت

نوشیدن برای افراد دیابتی به اندازه رژیم روزانه اهمیت پیدا می کند زیرا دو سوم بدن شما از آب تشکیل شده است و در طول روز ، به خصوص در فصل گرما ، نوشیدن مایعات کافی برای سلامتی و کم آبی بدن مهم است ، اما کدام نوشیدنی ها می توانند سطح قند خون را بهتر کنترل کند تا افراد دیابتی نیز بتوانند این نوشیدنی ها را در رژیم روزانه خود قرار دهند.

تاثیر چای ماسالا بر دیابت
چای ماسالا یکی از این نوشیدنی ها می باشد که تاثیر زیادی بر کنترل قند خون  گذاشته و در کاهش وزن و لاغری نیز تاثیر مثبتی می گذارد.
افراد دیابتی مستعد زخم هستند و زخم های آن ها به کندی التیام پیدا می کند به همین دلیل برای پیشگیری از زخم شدن احتمالی معده استفاده از میخک ، هل و دارچین به علت خاصیت های ضد باکتریایی که دارند از زخم معده جلوگیری می کنند.

فواید و مزایای دیگر چای ماسالا

چای ماسالا به علت وجود تعداد زیادی از ادویه های مفید دارای ویژگی ها و مزایای سلامتی بسیاری می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

پیشگیری از سرطان

علاوه بر تاثیر چای ماسالا بر دیابت ، اثرات مفید آنتی اکسیدانی چای ماسالا به علت وجود زنجبیل در آن باعث پیشگیری از انواع سرطان می شود. همچنین میخک و دارچین موجود در چای ماسالا باعث افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که باعث کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان خواهد بود.
طبق تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده به این نتیجه رسیدند که افرادی که روزانه و به طور مرتب چای ماسالا می نوشند ، احتمال مبتلا شدن به سرطان را بسیار کاهش می دهد.

چای ماسالا و فشار خون

خواص چای ماسالا برای میگرن

خواص چای ماسالا برای قلب

چای ماسالا برای پروستات

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

درمان فشار خون

فشار خون و دیابت جزو بیماری های مزمنی هستند که در دنیای امروزی بیشترین بیماری های مزمن ایران محسوب می شود. برای اینکه از این بیماری در امان بمانید و یا به درمان این بیماری ها کمک کنید ، بهترین روش نوشیدن مرتب چای ماسالا می باشد.
به علت وجود میخک در چای ماسالا که باعث کاهش کلسترول بد خون می شود ، تاثیر خوبی بر کاهش فشار خون می گذارد که باعث می شود از ذخیره پلاک در خون پیشگیری می کند.
همچنین وجود چای سیاه و دارچین نیز باعث افزایش کلسترول خوب خون می شود و به کنترل فشار خون کمک خواهد نمود.

فواید چای ماسالا

درمان چاقی با چای ماسالا

چاقی یکی از بیماری های مزمن جهان امروز محسوب می شود که باعث بیماری دیابت و دیگر بیماری های مزمن همچون فشار خون می شود. نوشیدن چای ماسالا رژیمی به علت کالری کمی که دارد باعث کاهش وزن می شود. همچنین وجود موادی همچون زنجبیل ، دارچین و ... باعث افزایش چربی سوزی شده و با افزایش سطح انرژی باعث می شود تحرک های بدن افزایش پیدا کرده و باعث سوزاندن چربی های اضافی دور شکم شده و در نهایت از بروز بیماری دیابت در آینده پیشگیری خواهد نمود.

درمان نفخ شکم

یکی از موادی که در چای ماسالا مورد استفاده قرار می گیرد فلفل سیاه می باشد ، فلفل سیاه دارای خواص بسیار می باشد که مهم ترین آن کاهش نفخ شکم می باشد که به هضم غذا کمک می کند و درد معده را کاهش می دهد.

درمان نفخ شکم

کمک به درمان سرماخوردگی

یکی دیگر از ویژگی های چای ماسالا ، کمک به درمان سرماخوردگی می باشد ، وجود ترکیبات میخک ، دارچین و زنجبیل در چای ماسالا باعث کاهش سرفه و درمان گرفتگی بینی می شود و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچ دارد.

مقدار مجاز چای ماسالا برای افراد دیابتی

به علت طبیعی بودن مواد مورد استفاده در چای ماسالا شاید بتوان عنوان کرد مقدار مصرف هر چند زیاد این نوشدنی مجاز می باشد ، اما افراد دیابتی باید توجه داشته باشند مقدار زیادی در روز ننوشند زیرا چای ماسالا نیز مانند سایر نوشیدنی ها دارای کافئین می باشد و مصرف زیاد آن باعث اختلال در خواب خواهد شد.
برای اینکه افراد دیابتی از مصرف چای ماسالا دچار مشکل نشوند ، بهتر است از چای ماسالا رژیمی استفاده کنید تا ناخواسته مقدار زیادی شکر وارد بدنتان نشود


(129 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/05/13 visibility 4968 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...