آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود؟

آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود؟


پاسخ به این سوال که آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود ؟ کار چندان راحتی نیست ، با اینکه وجود مقادیر زیادی چای سیاه در ترکیبات چای ماسالا شاید باعث یبوست شود اما وجود مقادیر زیادی زنجبیل نیز از بروز این مشکل پیشگری می کند. به همین دلیل ممکن است برخی از ترکیبات چای ماسالا که درصد چای سیاه بیشتری دارند باعث بروز یبوست در فرد مصرف کننده شود.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
چای ماسالا یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی به شمار می رود که خواص درمانی بسیاری دارد ، این نوشیدنی که خاستگاه آن کشور هند می باشد از ادویه ها و موادی همچون ، زنجبیل ، دارچین ، چای سیاه ، میخک ، هل ، بادیان ستاره ای ، جوز هندی ، رازیانه و ... تشکیل می شود که هر کدام دارای خواص درمانی و بهداشتی بسیاری هستند. نوشیدن یک لیوان چای ماسالا در روز باعث پیشگیری از بسیاری از بیماری ها می شود و تاثیر زیادی در افزایش سیستم ایمنی بدن خواهد داشت.


آنچه در این مقاله میخوانید:


تاثیر چای ماسالا بر هضم غذا

وجود مواد همچون میخک در چای ماسالا باعث افزایش قدرت هضم غذا شده و با اضافه شدن زنجبیل سرعت هضم توسط معده افزایش پیدا می کند و باعث راحت تر شدن مراحل هضم غذا خواهد شد و در نتیجه پس از مصرف چای ماسالا درد معده و ... نخواهید داشت.

تاثیر چای ماسالا بر یبوست

شاید یکی از عوارض نوشیدن زیاد چای ماسالا گرفتار شدن به یبوست باشد ، به علت وجود تئوفیلین موجود در چای سیاه ، اگر به مقدار زیاد مصرف شود فرد را دچار یبوست خواهد کرد ، به همین دلیل کسانی که به یبوست مستعد هستند می توانند چای ماسالا بدون چای سیاه استفاده کنند و از ترکیبات دیگر چای ماسالا ، همچون دارچین ، زنجبیل ، میخک ، بادیان ستاره ای ، جوز هندی ، رازیانه و ... استفاده کنند تا از فواید سلامتی آن ها بهره ببرند.
اگرچه وجود زنجبیل به عنوان یکی از مهم ترین ملین ها باعث کاهش اثرات تئوفیلین موجود در چای سیاه خواهد شد و به عبارتی بهتر ، اثرات مخرب چای سیاه را از بین خواهد برد و باعث می شود با مصرف زیاد چای ماسالا نیز دچار یبوست نشوید. اگرچه در ترکیب چای ماسالا مقدار بیشتری چای سیاه مورد استفاده قرار گیرد باز هم درصدی احتمال دارد که دچار یبوست شوید.
در ادامه چند نوشیدنی که باعث رفع یبوست می شوند را معرفی کرده ایم تا اگر در هنگام مصرف چای ماسالا به مقدار زیاد دچار این مشکل شدید به راحتی مشکل خود را برطرف نمایید.

تاثیر چای ماسالا بر یبوست

تاثیر چای سیاه بر یبوست

همانطور که در بالا اشاره نمودیم وجود چای سیاه در ترکیب چای ماسالا علت اصلی گرفتار شدن به یبوست می باشد ، اگرچه به علت عادت کردن بدن ما ایرانی ها به چای سیاه مصرف مقدار متوسط تاثیر چندانی بر بدن نخواهد داشت و دچار یبوست نخواهیم شد.
با این حال اگر می خواهید از فواید چای ماسالا بهره مند شوید بهتر است این چای را جایگذین چای سیاه نمایید و اگر قصد دارید از هر دو نوشیدنی استفاده کنید ادامه مقاله را مطالعه کنید تا با انجام موارد زیر احتمال یبوست را کاهش دهید.

مقالات پیشنهادی

5 مورد از خواص چای ماسالا برای معده

خواص عجیب چای ماسالا در طب سنتی

خواص چای ماسالا برای پوست

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

استفاده از برگ سنا در چای ماسالا

یکی از بهترین گیاهانی که باعث رفع یبوست می شود برگ گیاه سنا می باشد ، اگر شما به این بیماری مستعد هستید و قصد دارید چای ماسالا استفاده کنید ، بهترین راه ، استفاده از برگ سنا می باشد و یا پس از نوشیدن چای ماسالا زمانی که دچار یبوست شدید می توانید از چای برگ سنا به صورت مجزا استفاده کنید.
سنا حاوی ترکیبات گلیکوزیدها است که سیستم هضم را تحریک می کند. این مواد جزو ملین های قوی به شمار می رود و در دارو های ملین موجود در بازار مورد استفاده قرار گرفته است.

دمنوش نعنا

اگر چای ماسالا باعث یبوست شما شد ، چای نعناع پیشنهاد می شود که یکی از نوشیدنی های معروف که بسیاری از پزشکان برای درمان مشکلات گوارشی توصیه می کنند.
علاوه بر اینکه این چای خاصیت رفع یبوست دارد ، باعث تسکین درد های ناشی از مشکلات سیستم گوارش می شود که پس از مواجه شدن با یبوست ، مصرف آن بسیار کاربردی خواهد بود.

زنجبیل

اگر با نوشیدن چای ماسالا دچار یبوست شدید ، بهترین راه تغییر در ترکیبات چای ماسالا می باشد. برای اینکه در مصارف بعدی دچار آن نشوید بهترین راه کار تغییر در مقدار چای سیاه و زنجبیل می باشد ، با کاهش مقدار چای سیاه و افزایش زنجبیل به راحتی می توانید از این بیماری پیش گیری کنید.

چای بابونه

چای بابونه یکی از نوشیدنی های جذاب با خاصیت ملین می باشد و دارای خاصیت آرامش بخش بوده و در زمان افسردگی و اضطراب باعث کاهش استرس شما خواهد شد. پس اگر بسیار مستعد یبوست هستید می توانید پس از نوشیدن چای ماسالا ، از این دمنوش جذاب برای پیشگیری از یبوست استفاده نمایید.

 درمان یبوست

درمان یبوست

اگر با رعایت موارد بالا نتوانستید یبوست خود را درمان نمایید باید به پزشک مراجعه نموده و به سرعت با مشورت با پزشک در صدد رفع این مشکل برآیید ، زیرا احتمالا نوشیدن چای ماسالا باعث یبوست شما نبوده و ممکن است موارد دیگری باعث این مشکل شده باشد.

فواید چای ماسالا

اگرچه چای ماسالا ممکن است باعث یبوست شود اما این چای حاوی موادی است که تأثیر بسزایی در مبارزه با سرطان دارد. به خصوص اگر این چای مصارف دارویی داشته باشد و انواع ادویه های مفید به آن اضافه شده باشد ، که ما در چای ماسالا تی تو کاپ از تنوع زیاد ادویه ها مثل هل، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل، بادیان ستاره ای، میخک، جوز هندی، رازیانه، جنسینگ و ادویه مخصوص تی تو کاپ استفاده کردیم.

فواید چای ماسالا
به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در چای ماسالا ، این چای دارای خواص ضد سرطانی است. اصولاً سرطان با آسیب رساندن به سلولهای سالم و DNA گسترش می یابد. تومورهای بدخیم مختلف مانند سرطان معده و روده را می توان با چای ماسالا درمان کرد و از بوجود آمدن آن در سال های آتی پیشگیری نمود.
خواص آنتی اکسیدانی چای ماسالا به دلیل ادویه های مختلفی مانند فلفل سیاه و زنجبیل افزایش یافته و این ادویه ها در درمان تومورهای بدخیم بسیار مفید هستند.
سرطان معده و سرطان روده بزرگ (بدخیمی رکتوم) با زنجبیل درمان می شوند. به دلیل درمان تومورهای بدخیم و خاصیت آنتی اکسیدانی ادویه جات در چای ماسالا می توان از سرطان پوست نیز پیشگیری نمود.
البته نوشیدن چای علاوه بر خاصیت درمانی در برابر سرطان ، از بیماری های قلبی عروقی نیز پیشگیری می کند. ادویه های مختلف موجود در چای ماسالا فشار خون را کاهش می دهد ، که به نوبه خود بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.


(75 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/05/03 visibility 6252 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...