چای ماسالا چه طبعی دارد؟

چای ماسالا چه طبعی دارد؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در مورد چای ماسالا پرسیده می شود این است که " طبع چای ماسالا گرم است یا سرد" اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این سوال جواب دهیم ، می توان گفت طبع چای ماسالا گرم است ، اما هر چای ماسالا ممکن است مواد تشکیل دهنده مختلفی داشته باشد که در گرم کردن و یا سرد کردن طبع آن اثر گذار باشد. در ادامه همراه باشید تا به صورت کامل به این سوال شما پاسخ دهیم.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
چای ماسالا نوعی نوشیدنی هندی محسوب شده که از مخلوط چای و چندین نوع ادویه به همراه شیر به عنوان یک نوشیدنی معطر تهیه می شود. و همانطور که می دانید این چای هندی دارای ریشه 5000 ساله در جنوب آسیا است. دارویی که پادشاهان برای خواص درمانی و سلامتی آن به صورت و گرم و سرد مصرف می شد. هند مزارع زیادی دارد که در آن چای سیاه کشت می شود. به همین دلیل ، هندی ها با خلاقیت خود در تهیه چای ماسالا، ترکیبات مختلفی را به ترکیب اصلی آن یعنی چای سیاه اضافه نمودند و این دمنوش معروف را ارائه دادند.


آنچه در این مقاله می خوانید:



تاثیر نحوه تهیه در طبع چای ماسالا

نحوه تهیه و مواد مورد استفاده در چای ماسالا باعث گرم طبع شدن آن شده است ، با این حال کشور ها و مناطق مختلف جهان چندین ادویه و مواد دیگر را نیز به سلیقه خود به این چای اضافه کرده اند .
همانطور که اشاره کردیم این چای معطر به طرق مختلف در نقاط مختلف جهان تهیه می شود. به عبارت دیگر ، هیچ دستور ثابتی برای اضافه نمودن ادویه جات ، شیر و چای در این نوشیدنی گرم و خوشمزه وجود ندارد. می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود از دانه های گیاهی معطر استفاده کنید و مقدار هر ماده را کم یا زیاد کنید. با این حال یکی از روش های متداول تهیه نوشیدنی چای ماسالا به طریق زیر می باشد:
برای تهیه چای ماسالا به 7 دانه هل ، 2 چوب دارچین و 2 زنجبیل نیاز داریم. همچنین از 1 قاشق غذاخوری پودر رازیانه ، دو عدد فلفل سیاه ، دو فنجان آب ولرم و دو فنجان شیر به همراه یک قاشق چای سیاه استفاده کنید.

چای ماسالا چه طبعی داردمقالات پیشنهادی:

خواص عجیب چای ماسالا در طب سنتی

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

آیا چای ماسالا باعث کم خوابی می شود؟

همه ادویه ها را با هم مخلوط کرده و روی آن آب بریزید. این ماده را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید نیمی از آب تبخیر شده و بجوشد. سپس شیر را گرم کنید و بگذارید کمی تبخیر شود.
سپس شیر را به مواد اضافه کنید. همچنین یک قاشق چای سیاه را به شیر اضافه کنید و بگذارید چای دم بکشد.
برای شیرین کردن ترکیبات چای می توانید از شیرین کننده های مختلف استفاده کنید. اما استفاده از عسل با طبع گرم و خواص سلامتی زیاد توصیه شده است. وقتی همه مواد مخلوط شدند ، بگذارید 3 تا 4 دقیقه روی حرارت ملایم بماند. پس از آن ، چای ماسالا آماده خوردن است. این چای ماسالا 100 درصد طبع گرم دارد زیرا از ادویه هایی استفاده شده است که هرکدام دارای طبع گرم می باشد و عسل نیز یکی از شیرین کننده ها ، با طبع گرم می باشد.
تنها ماده ای که در تهیه این چای ماسالا دارای طبع سرد است ، شیر گاو است که تاثیر زیادی در سرد طبع کردن چای ماسالا نخواهد گذاشت.

طبع چای سیاه موجود در ماسالا

طبیعت چای سیاه در طب سنتی گرم و خشک بیان شده است. خواص و مزاج این نوشیدنی آن را به عامل پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان خون بدل کرده و همچنین ممکن است از بروز دیگر سرطان ها نیز پیشگیری نماید.
با این وجود طبع چای سبز ، سرد است و اگر می خواهید طبع چای ماسالا را کمی سرد کنید می توانید به جای چای سیاه از برگ سبز چای استفاده نمایید. این چای متابولیسم بدن را کاهش می دهد و دارای خواص زیادی است که یکی از آنها جلوگیری از پیری زود رس ، ضد سرطان و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی می باشد.

طبع چای ماسالا

چای ماسالا یکی از نوشیدنی های معروف هندی است و به خاطر وجود ادویه های گرم همچون زنجبیل ، دارچین ، فلفل سیاه و ... دارای طبع گرم می باشد ، اگر طبع شما گرم است و می خواهید از فواید بی شمار این نوشیدنی بهره ببرید می توانید به جای آب از شیر گاو و به جای چای سیاه از چای سبز در تهیه ان استفاده کنید تا در فصول گرم سال به مشکل نخورید.

طبع چای ماسالا


(98 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/05/19 visibility 4320 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...