چای ماسالا برای پروستات

چای ماسالا برای پروستات

اگر نگران پروستات خود هستید، علم می‌گوید پلی فنول‌های موجود در چای ماسالا ممکن است مشکلات مربوط به پروستات برطرف کند. با اینکه فواید چای ماسالا برای پروستات هنوز به طور قطع ثابت نشده است اما تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است، نشان می‌دهند چای ماسالا سرشار از پلی فنول‌ها است.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)



آنچه در این مقاله میخوانید:

پلی فنول‌ها مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در برخی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند اما این ماده در چای ماسالا نیز یافته شده است؛ پس آیا می‌توان با نوشیدن چای ماسالا از پروستات خود محافظت کرد؟ برای پاسخ به ما همراه باشید.

پروستات چیست؟

پروستات غده کوچکی است که دقیقاً در زیر مثانه مردان قرار دارد و مجرای ادرار را احاطه کرده است. پروستات مایعی تولید می‌کند که با مایع منی مخلوط می‌شود و به شنا کردن اسپرم کمک می‌کند. همچنین هورمون مردانه تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون تبدیل می‌کند تا بدن بتواند راحت تر از تستوسترون استفاده کند.

تاثیر پلی فنول‌ها برای سلامت پروستات

با افزایش سن، ممکن است با مشکلات پروستات مواجه شوید، زیرا پروستات شما می‌تواند رشد کند و بر مجرای ادرار فشار بیاورد و باعث مشکلات ادراری شود. به این وضعیت، بزرگ شدن پروستات در اصطلاح پزشکی، هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) گفته می‌شود. این مشکل در مردان بالای 50 سال بسیار رایج است.
تصور می‌شود که پروستات پلی فنول‌ها را راحت‌‌تر از سایر قسمت‌های بدن جذب می‌کند و باعث می‌شود که بیشتر از مزایای سلامتی این مواد شیمیایی استفاده کند. این ماده اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی بر بدن دارند.
چای ماسالا سرشار از نوع خاصی از پلی فنول‌ها به نام «کاتچین» می‌باشد که تصور می‌شود به کوچک شدن پروستات کمک می‌کند. به ویژه اپی گالوکاتچین-3-گالات قوی (EGCG) تولید بیش از حد سلول‌ها که در طول توسعه پروستات بزرگ می‌شوند را کاهش می‌دهد.

تاثیر پلی فنول‌ها برای سلامت پروستات

مقالات پیشنهادی:

چرا چای ماسالا در مردان معجزه می کند!؟

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

واقعا چای ماسالا ناباروری را درمان می کند!؟

فواید چای ماسالا برای پروستات

بر اساس مطالعات مختلف، چای ماسالا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود تا حدی به پیشگیری از مشکلات مربوط به پروستات کمک می‌کند. به عبارتی، پروستاتیت مزمن یا التهاب غده پروستات می‌تواند با پلی فنول موجود در چای ماسالا تسکین یابد.
مصرف چای ماسالا در افراد دارای مشکلات مانند پروستاتیت مزمن که هر روز کوئرستین مصرف می‌کردند، حداقل 25 درصد علائمشان را بهبود می‌بخشد. موادی مانند میخک و دارچین که در ترکیبات چای ماسالا موجود هستند، به بدن انرژی لازم برای مبارزه با سلول‌های سرطانی را می‌دهد.

فواید چای ماسالا برای پروستات

چایی ماسالا و سرطان پروستات

چندین گزارش خبری در مورد فواید چای ماسالا برای سلامتی منتشر شده‌اند. برخی معتقدند که این چای می‌تواند به کاهش وزن و افزایش متابولیسم کمک کند. برخی دیگر پیشنهاد می‌کنند که این نوشیدنی کلسترول را کاهش می‌دهد یا سلامت قلب را بهبود می‌بخشد؛ اما آیا چای ماسالا می‌تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند یا آن را کند نماید؟ محققان امیدوارند پاسخی برای این سوال ارائه دهند.
با حمایت مالی موسسه ملی سرطان، دکتر ناگی کومار، عضو ارشد برنامه اپیدمیولوژی سرطان و گروه انکولوژی ادراری تناسلی، با همکاری دکتر جولیو پاو سانگ، رئیس دپارتمان انکولوژی ادراری تناسلی و تیمی از اساتید بین ‌رشته‌ای تحقیقاتی را شروع کردند. یک کارآزمایی بالینی فاز 2 توسط دکتر سانگ و همکارانش جهت مزایای چای ماسالا برای پروستات بررسی شد تا معلوم شود آیا مواد موجود در چای ماسالا می‌توانند پیشرفت سرطان پروستات را کند یا متوقف کند.

چایی ماسالا و سرطان پروستات
مطالعات نشان داده‌اند که در همه مردانی که دارای سرطان پروستات هستند، به ویژه مردانی که درجه پایینی از این بیماری را دارند (پروستاتکتومی)، جراحی برای برداشتن پروستات نیاز ندارند. پاو سانگ گفت: «نظارت فعال به عنوان یک استراتژی مدیریتی در رژیم غذایی برای مردان مبتلا به سرطان پروستات با درجه پایین توصیه می‌شود و مزایای یک رویکرد فردی را برای نظارت دقیق بر پیشرفت بیماری ارائه می‌دهد.»
با این حال، مردانی که مبتلا به پروستات با درجه پایین هستند، بسیار با انگیزه و مشتاق هستند تا تغییرات مثبتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند. تا به امروز، گزینه‌های محدودی وجود دارند که می‌توانند خطر پیشرفت بیماری را کاهش دهند. هدف این مطالعه ارزیابی چنین گزینه‌ها مختلف بود. تحقیقات دکتر سانگ به طور سیستماتیک مواد خاصی را در چای ماسالا به نام کاتچین را مورد ارزیابی قرار دادند.
او و همکارانش نشان داده‌اند که این کاتچین‌ها چندین پروتئین مرتبط با سرطان پروستات که در کاهش پیشرفت این عارضه مهم هستند را مهار می‌کنند. در  مطالعه حاضر بررسی شد که ادویه‌های اصلی چای ماسالا که شامل هل، زنجبیل و دارچین هستند، خاصیت پیشگیری از سرطان دارند. هر کدام از این ادویه‎‌ها خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند که از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری می‌کنند.
کلام آخر
متخصصان بر این عقیده استوار هستند که اگر در ترکیبات موجود در چای ماسالا، کاتچین وجود داشت، نوشیدن این چای بسیار بهتر از مصرف دارو است. کاتچین پلی فنولی است اثرات درمان کننده در برخی بیماری‌ها دارد. نوشیدن روزانه یا یک روز درمیان چای ماسالا از جمله راهکارهایی برای کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات است. مردان می‌توانند از فواید چای ماسالا برای پروستات خود بهره مند شوند.


(86 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/09/30 visibility 3971 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...