آیا چای ماسالا برای کبد چرب مضر است؟ (خواص چای ماسالا برای کبد)

آیا چای ماسالا برای کبد چرب مضر است؟ (خواص چای ماسالا برای کبد)

خواص چای ماسالا برای کبد توسط دانشمندان ثابت شده است و اینکه چای ماسالا برای کبد مضر است احتمالا سوال اشتباهی باشد. با این حال در ادامه مقاله ما به طور کامل این مسئله را مورد بررسی قرار داده ایم تا فواید و مضرات چای ماسالا بر روی کبد را متوجه شوید.

چای ماسالا دارای ترکیبات زیادی می باشد که از مهم ترین آن ها می توان به زنجبیل ، دارچین ، میخک ، هل ، چای سیاه و ... که هر کدام تاثیرات سلامتی متفاوت و مفیدی دارند که در ادامه تاثیرات آن ها را بر روی کبد تشریح می نماییم.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)


آنچه در این مقاله می خوانید:



خواص ماسالا بر روی کبد

چای ماسالا یکی از بهترین و پر خاصیت ترین دمنوش های هندی می باشد که خواص بیشماری دارد. این نوشیدنی دارای ارزش غذایی بسیار بوده و جزو دمنوش های رژیمی محسوب می شود و می توانید بدون نگرانی و هیجان آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. وقتی بدون شیر و شکر این نوشیدنی را مصرف می کنید درصد چربی این نوشیدنی صفر خواهد بود.

خواص ماسالا بر روی کبد
ماسالا برای سیستم ایمنی بدن عالی است. میخک و دارچین بدن شما را قوی می کند. یک خط دفاعی در بدن ایجاد می کند و اجازه نمی دهد عفونت ها شما را بیمار کنند. خواص دارویی دمنوش ماسالا آن را به یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها تبدیل کرده است.
چای ماسالا همچنین می تواند مشکلات مربوط به خون را از بین ببرد ، اگر فشار خون شما دارای نوسان است ، چای ماسالا می تواند راه حل خوبی باشد. فشار خون نیز یکی از علل اصلی ایجاد مشکل کبدی می باشد پس با نوشیدن این نوشیدنی می توانید از بروز مشکلات کبدی ناشی از فشار خون بالا را پیشگیری نمایید.

خواص زنجبیل بر روی کبد

فواید سلامتی زنجبیل در طب سنتی ایران آمده است و چندین هزار سال است که در سراسر جهان به عنوان یک درمان طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت ، در بسیاری از متون طب سنتی چینی ، رومی ، یونانی ، عربی و سانسکریت ، از ریشه زنجبیل برای بهبود سلامت و کمک به درمان بیماری ها استفاده شده است.
زنجبیل گردش خون را بهبود می بخشد. زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به تسکین پوست آسیب دیده یا ملتهب کمک می کند.
خواص آنتی اکسیدانی زنجبیل و کاهش تری گلیسیرید خون به درمان کبد چرب کمک می کند و مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد سلول های سرطانی از سرطان کبد جلوگیری می کند. به این دلیل که چای ماسالا دارای مقادیر قابل توجهی زنجبیل می باشد می توان نتیجه گرفت چای ماسالا نیز با کاهش تریگلیسیرید خون به درمان کبد چرب کمک نمایید و یا از بوجود آمدن آن جلوگیری کند.

مقالات پیشنهادی:

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

آیا چای ماسالا متابولیسم بدن را افزایش می دهد؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

چای ماسالا و چربی سوزی

تاثیر دارچین بر روی کبد

دارچین یکی از ادویه جات با خواص فراوان برای پوست است ، دارچین برای کاهش و از بین بردن چین و چروک های پوست بسیار مناسب است زیرا جریان خون را در زیر پوست بهبود می بخشد و اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد.
خوردن غذاهای بسیار شیرین برای کبد مضر است اما دسرهای حاوی دارچین برای کبد مفید هستند با این حال نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد اگرچه در روز دارچین مصرف کنید می تواند این مشکل را برطرف نمایید.
دارچین می تواند با مشکلات خون مقابله کند ، اگر از فشار خون بالا رنج می برید ، این ادویه می تواند راه حل خوبی باشد. اثر تاخیری روی خون دارد ، بنابراین فشار خون بالا را درمان می کند.
اگرچه یک نوع دارچین به عنوان دارچین کاسیا وجود دارد که مصرف آن بیش از حد ممکن است باعث سمی شدن کبد شود علت آن هم وجود کومارین می باشد.
این دارچین ، منبع مهمی از کومارین است. این نوع دارچین تقریباً 5 میلی گرم کومارین در هر قاشق چایخوری دارد و مقدار مجاز روزانه کومارین فقط 0.1 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

تاثیر دارچین بر روی کبد

تاثیر میخک بر روی کبد

میخک یکی از معروف ترین ادویه جات در جهان است که در چای ماسالا نیز مورد استفاده قرار می گیرد و جزو مهم ترین مواد این دمنوش پر خاصیت می باشد و خواص سلامتی زیادی دارد.از جمله خواص میخک می توان به رفع بوی بد دهان ، تنظیم قند خون و جلوگیری از لخته شدن خون اشاره کرد.
سموم در بدن و همچنین متابولیسم داروهای شما توسط کبد تجزیه و دفع می شوند. یکی از موادی که می تواند این روند را بهبود ببخشد ، اوژنول می باشد که در روغن میخک به مقدار زیاد وجود داردبه همین دلیل نوشیدن چای ماسالا که حاوی میخک باشد می تواند باعث عملکرد بهتر و سریعتر کبد شود.


هل در چای ماسالا و سم زدایی کبد


هل دارای خاصیت گرم کننده است و مصرف آن با چای میزان تحریک عصبی را افزایش می دهد و ماده فعال موجود در هل ، اثر سم زدایی کبد را تحریک می کند .
این تحریک اثر سم زدایی باعث می شود دارو هایی که مصرف می کنید نیز اثر بخشی کمتری داشته باشند پس اگر داروی خاصی مصرف می کنید برای استفاده زیاد از میخک باید با پزشکتان مشورت نمایید.


تاثیر فلفل سیاه بر روی کبد


فلفل سیاه نیز یکی دیگر از ترکیبات چای ماسالا بوده که می تواند خواص مهمی برای بدن داشته باشد. فلفل سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشد که ترمیم آسیب ناشی از رادیکال های آزاد مخرب را حاصل می کند که منجر به پیشگیری از سرطان ، بیماریهای قلبی عروقی و مشکلات کبدی می شود.


(151 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/06/16 visibility 4990 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...