5 مورد از خواص چای ماسالا برای معده

5 مورد از خواص چای ماسالا برای معده

خواص چای ماسالا برای معده به علت وجود ترکیباتی نظیر دارچین ، زنجبیل و ... کاملا به اثبات رسیده است و فواید زیادی برای انواع مشکلات معده دارند. از مهم ترین فواید آن می توان به کاهش عفونت های گوارشی و بهبود هضم غذا اشاره نمود. مصرف منظم چای ماسالا نفخ معده و دردهای گوارشی را برطرف می کند. توصیه می شود بعد از یک وعده غذایی سنگین یک فنجان چای ماسالا بنوشید تا اختلالات گوارشی برطرف شود.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)

چای ماسالا یکی از سالم ترین ، خوشمزه ترین و محبوب ترین نوشیدنی های هندی است که امروزه در سراسر جهان به روش های مختلف تهیه می شود.
چای ماسالا با کمک ادویه جات مختلف موجود در آن علاوه بر طعم خوشمزه ، دارای خواص سلامتی زیادی از جمله کاهش تورم . التهاب ، بیماری قلبی ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و مشکلات گوارشی است. چای ماسالا برای کاهش وزن مفید است ، به کنترل دیابت و فشار خون بالا نیز کمک می کند.
در ادامه 5 مورد از خواص مهم چای ماسالا برای معده را بازگو می کنیم.5 مورد از خواص چای ماسالا برای معده



آنچه در این مقاله می خوانید:




خواص مهم چای ماسالا برای معده

اجزای اصلی چای ماسالا مانند دارچین ، زنجبیل و رازیانه همه برای معده و گوارش مفید هستند ، التهاب دستگاه گوارش را کاهش داده و روند گوارش را بهبود می بخشد.
مصرف منظم چای ماسالا نفخ دستگاه گوارش را برطرف می کند. توصیه می شود بعد از یک وعده غذایی سنگین 1 فنجان چای ماسالا بنوشید تا اختلالات گوارشی برطرف شود.
دارچین ، میخک و هل موجود در چای ماسالا دارای خواص ضد باکتریایی هستند که از عفونت های باکتریایی موجود در دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

خواص مهم چای ماسالا برای معده

فواید دارچین برای معده

دارچین یکی از اصلی ترین ترکیبات چای ماسالا می باشد که دارای خواص متعددی است. دارچین دارای طبع گرم و خشک بوده و مصرف آن در وعده های غذایی باعث جلوگیری از مسمومیت غذایی می شود. همچنین دارچین رطوبت اضافی بدن را کم کرده و باعث می شود بوی بد دهان از بین برود. برای اینکه از فواید دارچین بهره مند شوید هم می توانید روزانه چای ماسالا بنوشید و یا هر روز صبح مقداری دارچین درون دهانتان بریزید تا آب شود و سپس میل کنید.

فواید زنجبیل برای معده

در ترکیب چای ماسالا مقادیر قابل توجهی زنجبیل استفاده می شود که تاثیر خوبی بر سلامت بدن و افزایش سیستم ایمنی بدن دارد.
بر طبق آخرین تحقیقات ، افرادی که آب زنجبیل را به صورت ناشتا با معده خالی می نوشند ، مشکلات گوارشی کمتری را تجربه می کنند زیرا زنجبیل حاوی مقدار زیادی فیبر است. فیبر موجود در زنجبیل یک ماده مغذی است که مصرف منظم آن باعث بهبود حرکت روده ، کاهش یبوست ، کاهش اسید معده و بهبود نفخ می شود.
یکی دیگر از ویژگی های زنجبیل برای معده این است که درد معده را کاهش می دهد. همچنین زنجبیل می تواند حالت تهوع را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که زنجبیل تا حدودی مشابه اسکوپولامین یا هیوسین عمل می کند. استفاده از پودر زنجبیل به صورت چای ، قرص یا مربا می تواند معده را آرام کرده و از حالت تهوع و ناراحتی جلوگیری کند.
اگر شما یکی از کسانی هستید که همیشه از نفخ معده رنج می برید ، می توانید از زنجبیل در چای بهره ببرید و یا چای ماسالا رژیمی یا معمولی استفاده کنید. آوردن زنجبیل و چای ماسالا در رژیم روزانه می تواند مشکلات دیگری همچون دیابت و ... را حل نمایید و یا از بروز آن ها پیشگیری کند.

فواید زنجبیل برای معده

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا برای کبد چرب مضر است؟

آیا چای ماسالا باعث یبوست می شود؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

فواید رازیانه برای معده

رازیانه یکی از مواد مورد استفاده در چای ماسالا هندی می باشد که برخی از آن در تهیه ماسالا استفاده نمی کنند. با این حال این ماده دارای خواص خوبی می باشد که استفاده از آن را توجیه می نماید.
دانه های رازیانه یکی از مهم ترین مواد برای درمان یبوست می باشد که باعث شل شدن عضلات روده شده و حرکت را در روده راحت تر می کند و این عمل باعث کاهش اسید معده خواهد شد.
رازیانه همچنین سرشار از فیبر است که به درمان اسهال کمک می کند و برای درمان یبوست و مشکلات گوارشی مناسب است.

فواید میخک برای معده

میخک یکی از مهم ترین ترکیبات چای ماسالا اصل می باشد که جزو ادویه ها پرخاصیت به شمار می رود. میخک می تواند در درمان زخم معده بسیار موثر باشد. زیرا اسانس های بدست آمده از میخک می توانند با تقویت مخاط با کمک اوژنول به عنوان یک عامل محافظ در دستگاه گوارش عمل کرده و به التیام فوری بیماری هایی مانند زخم معده کمک کنند.

فواید میخک برای معده

فواید هل برای معده

هل یکی از ترکیبات چای ماسالا می باشد که مصرف زیاد آن ممکن است برای خانم های باردار مضر باشد ، اما مقدار آن در چای ماسالا بسیار کم بوده و همین مقدار می تواند سلامت بدن را فراهم نماید.
هل در طب سنتی به عنوان کاهش دهنده تهوع مورد استفاده قرار می گیرد و حالت استفراغ را از بین می برد . همچنین هل می تواند نفخ را کاهش داده و درد شکمی را از بین ببرد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب خدمتتان عرض کردیم ، 5 مورد از مواد موجود در چای ماسالا که برای سلامت معده و دستگاه گوارش مفید بودن را نام بردیم و فواید هر یک را توضیح دادیم.
و چون این 5 مواد هر کدام ویژگی سلامتی خاصی برای معده دارند زمانی که در کنار هم به عنوان چای ماسالا مصرف می شود تاثیر بیشتری را برای کاهش درد های معده و سیستم گوارش خواهد داشت. پس پیشنهاد می کنیم اگر مشکل مزمن معده دارید این چای مفید را در رژیم روزانه خود قرار دهید.


(133 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/06/21 visibility 6731 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...