چای ماسالا در شیردهی

چای ماسالا در شیردهی

چای ماسالا در شیردهی فواید بسیار بالایی دارد و برای شیر مادر به علت ادویه های زیادی که دارد تقویت کننده محسوب می شود(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)، اما بهتر است قبل از مصرف چای ماسالا هر شرکت تمامی مواد استفاده شده در آن را مشاهده نمایید تا متوجه شوید که مواردی که از سمت پزشک برای شما منع شده است در مواد تشکیل دهنده آن نباشد.
چای ماسالا بدلیل داشتن ادویه های مختلف و متفاوت ممکن است برای کسانی که حساسیت های بارداری داشتند مورد بررسی قرار گیرد و بهترین راه برای اینکه مطمئن شوید چای ماسالا برای شما در زمان شیردهی مناسب است ، مشورت با پزشک خود می باشد.
امروزه چای ماسالا جزو نوشیدنی های محبوب هندی محسوب می شود که خواص و فواید بسیاری دارد و به خانم های باردار در زمان شیردهی نیز توصیه شده است در بین مردم به شیوه های مختلفی تهیه می گردد.


آنچه در این مقاله میخوانید:

فواید چای ماسالا

فواید چای ماسالا بسیاز زیاد است و برای درمان انواع بیماری ها مانند سرما خوردگی ، آنفولانزا ، حالت تهوع و نفخ کاربرد دارد اگرچه در بعد از بارداری برای تقویت مواد مغزی شیر نیز مورد استفاده قرار می گیرد البته با تجویز پزشک.
از دیگر فواید چای ماسالا می توان به کاهش وزن و کنترل دیابت و فشار خون نیز اشاره نمود که بسیار کاربردی می باشد.
چای ماسالا در دوران شیر دهی فواید زیادی برای مادر و کودک خواهد داشت و به علت طبع گرم این چای استفاده در زمستان برای مادران شیر ده بسیار مناسب خواهد بود.

چای ماسالا در شیردهی

مواد تشکیل دهنده چای ماسالا

از ترکیبات اصلی چای ماسالا می توان چای سیاه ، شیر و زنجبیل را نام برد که در برخی از دستورت تهیه از چای سبز نیز می توان برای تهیه آن استفاده نمود. اگرچه مواد دیگری نیز در تولید چای ماسالا مورد استفاده قرار می گیرند که هر برند مقدار مشخصی از آن ها را در مواد تشکیل دهنده چای ماسالا خود به کار می برند.
مواد تشکیل دهنده چای ماسالا خوشمزه دارچین ،هل سبز ،فلفل سیاه و رازیانه می باشد که مقدار کمی از آن ها در چای ماسالا دیده می شود و فواید خوبی برای مادران در زمان شیردهی دارند البته باید مواد مورد پرهیز خود در زمان بارداری را از پزشک بپرسید تا با اطمینان بیشتر بتوانید از چای ماسالا لذت ببرید.
باتوجه به ذائقه افراد ممکن است از میخک و گشنیز در آن استفاده شود که کاملا سلیقه ای محسوب شده و برند های خاصی از آن استفاده می کنند ، اگرچه عطر و بوی جذابی به چای اضافه خواهند نمود.

عطر و طعم چای ماسالا برای مادران شیرده

چای ماسالا جزء نوشیدنی های معطر و خوش طعمی است ( طعمی تند و شیرین ) که در سراسر دنیا شناخته شده و معروف و محبوب می باشد و از ترکیباتی چون چای سیاه زنجبیل و سایر ادویه ها تشکیل شده است که برای مادران شیرده نیز توصیه شده است.
چای ماسالا برای مادران شیرده بسیار مفید می باشد و علاوه بر اینکه انرژی زیادی را برای مادران تامین می نماید، باعث افزایش مقدار شیر شده تا کودک از شیر مادر محروم نشود.

نکات مهم در تغذیه مادر و چای ماسالا در شیردهی

پس از تمام قوانین تغذیه در دوران بارداری و پیروی از توصیه های تغذیه ای ، کودک عزیز متولد می شود و نیاز به تغذیه دارد.
شیردهی نه تنها غذای سالمی برای کودک است ، بلکه شیردهی توسط مادر نیز باعث ایجاد علاقه و رابطه عاشقانه ای زیبا بین مادر و کودک می شود و این اهمیت بالای شیردهی را نشان می دهد.
به همین دلیل باید شیر مادر را افزایش داد و از خشک شدن شیر مادر جلوگیری نمود ، چای ماسالا در شیردهی و افزایش شیر خیلی موثر عمل نموده و باعث می شود احتمال خشک شدن شیر مادر کاهش یابد.
تلاش و هدف مادر در این دوره رشد و نمو کودک است. بیشتر مادران دوست دارند به کودک خود شیر پر انرژی ، تقویت کننده و غنی از ویتامین بدهند به همین دلیل چای ماسالا در شیردهی به عنوان یک تقویت کننده عمل نموده و باعث افزایش مواد مقوی و ویتامین ها در شیر مادر شده و کودک به راحتی این مواد پروتئینی و ویتامینی از طریق شیر مادر در اختیارش قرار می گیرد.
در این دوره ، غذاهای مفید شامل انواع میوه ها و سبزیجات ، لبنیات ، چربی ها و پروتئین های سالم ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، غذاهای پر کالری و غنی از انرژی و غیره است. مادران نباید بدانند که علاوه بر رعایت اصول تغذیه ، استراحت کافی و بدون استرس به کودک شیر بهتر می دهد. آب کافی ، شیر تازه ، آب میوه های طبیعی ، انواع چای های سرد و گرم و نوشیدنی های سالم همچون چای ماسالا باعث تغییر سیستم شیردهی و تقویت آن می شود.

نکات مهم در تغذیه مادر و چای ماسالا در شیردهی

نوشیدنی های مضر در دوران شیردهی

برخی از نوشیدنی ها باعث واکنش های نامطلوب و آلرژیک در کودک می شوند که برخی از ادویه های آن نیز در چای ماسالا موجود می باشد ، اگرچه چای ماسالایی که در فروشگاه تی تو کاپ موجود است این موارد را رعایت نموده و ادویه های فلفل سیاه و زنجبیل را در چای ماسالا خود کاهش داده است که هیچ ضرری برای مادران شیرده نداشته باشد تا ان ها نیز بتوانند از فواید بیشمار چای ماسالا بهره مند شوند.

چای ماسالا در دوران شیر دهی

چای ماسالا در دوران شیر دهی می تواند فواید زیادی داشته باشد اما قبل از مصرف آن بهتر است پشت بسته بندی را مشاهده نموده و از مواد و ترکیبات آن کاملا شناخت پیدا کنید و با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت نمایید تا با خیال راحت از این چای پر فایده استفاده نمایید.
اگرچه چای ماسالا در دوران شیر دهی برای مادر مفید می باشد اما نباید چای ماسالا را برای نوزاد استفاده کنیم ، به علت اینکه این مواد بسیار قوی بوده و ممکن است مشکلات گوارشی شدیدی برای نوزاد داشته باشد. پس فقط مادر اجازه استفاده از چای ماسالا را در دوران شیردهی خواهد داشت.


مقالات پیشنهادی:

مصرف چای ماسالا در بارداری

کاهش دردهای قاعدگی با چای ماسالا

چرا چای ماسالا در مردان معجزه می کند!؟ (خواص چای ماسالا برای مردان)

تشخیص چای ماسالا اصل


چای سیاه ایرانی در دوران شیر دهی

نوشیدن چای ممکن است جذب آهن را برای بدن دشوار کند و از آنجا که بدن شما برای تأمین انرژی به آهن نیاز دارد ، مصرف بیش از حد چای ممکن است کمی دردسر ساز شود. به همین دلیل استفاده از چای ماسالا که مواد بسیار مقوی و آهن ساز دارد می تواند جایگزین مناسبی برای مادران شیرده باشد.
بنابراین سعی کنید هنگام خوردن غذاهای غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی ، سبزیجات و غلات صبحانه غنی شده با آهن ، چای سیاه نخورید. چای همچنین حاوی کافئین است که می تواند روی شیردهی و خواب نوزاد تأثیر بگذارد.

چای سبز در دوران شیر دهی

مصرف چای سبز در دوران شیردهی باعث می شود تا شیر مادر کاهش پیدا کند.با مصرف بیش از حد چای سبز در طول روز متوجه کم شدن شیر خود خواهید شد اگر علاقه مند به خوردن چای سبز هستید سعی کنید آن را با ترکیبی از چای ماسالا استفاده نموده تا از کم شدن شیر شما جلوگیری نماید.
در دوران شیر دهی مصرف چای سبز در زنان سوهاضمه و یبوست را تشدید می کند.
مصرف زیاد چای سبز باعث جذب کافئین توسط شیر مادر می شود. کافئین کودک را تحریک می کند که باعث برهم خوردن خواب کودک می شود.
نوشیدن چای سبز در دوران شیردهی سبب افزایش بهانه جویی های کودک و تحریک روده کودک می شود.
کودکان و نوزادان به هیچ عنوان نباید از چای سبز استفاده کنند چرا که بسیار خطرناک بوده و متابولیسم آهن را مختل کرده و منجر به کم خونی کودک می شود. محتوای تانن چای سبز از جذب آهن در دستگاه گوارش جلوگیری می کند.
خانم ها در دوران شیر دهی بهتر است بجای استفاده از چای سیاه و چای سبز از چای هایی استفاده کنند که در دوران شیر دهی برای آن ها مفید و یا ضرر بسیار کمی دارد مانند:

فواید زنجبیل در دوران شیر دهی

زنجبیل به تنهایی دارای خواص فراوانی می باشد که باعث هضم غذا ، ضد تهوع ،بر طرف کننده مشکلات معده و باعث گردش خون در بدن می شود.
این ماده غذایی آماده برای مرحله حساس شیردهی است. چای ماسالا که حاوی زنجبیل است به تسکین اختلالات تنفسی ، گلودرد و سرفه کمک می کند. همچنین وجود این ماده مغذی در چای ماسالا به افزایش شیر مادر کمک می کند. بنابراین می توانید هنگام شیر دادن به نوزاد با خیال راحت این چای پر سود را استفاده نمایید.

فواید هل در دوران شیر دهی

چای ماسالا حاوی مقادیر زیادی هل می باشد و هل طبع گرم دارد ، بنابراین خوردن آن به دلیل خاصیت ضدعفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد باکتری ، آرام بخش و طعم دهنده به افرادی که دارای مزاج سرد هستند در دوران شیردهی بسیار توصیه می شود.
در دوران شیردهی نیز مصرف آن ممانعتی ندارد و در صورتی که تداخل دارویی نداشته باشد می توانید از آن به مقدار مشخصی در تهیه چای ماسالا خود استفاده نمایید.

فواید هل در دوران شیر دهی

در چه مواردی در دوران شیر دهی نباید از چای ماسالا استفاده کرد؟

افرادی که معده ضعیف یا حساسی دارند ، افرادی که مشکلات کلیوی دارند و افرادی که فشار خون بالا دارند نباید چای ماسالا غلیظ بنوشند.
همچنین کسانی که زخم روده مانند کولیت روده دارند ، کسانی که تحت درمان پزشکی هستند و همچنین افراد در هنگام گرسنگی باید در مصرف چای بسیار مراقب باشند و قبل از مصرف چای ماسالا حتما با پزشک خود مشورت نمایند.
افراد مبتلا به یبوست و کم خونی نباید زیاد چای سیاه مصرف کنند اما مصرف چای ماسالا برای این افراد مانعی نخواهد داشت.
در صورتی که مقدار کلسیم در شیر مادر کم بوده باید مصرف این گونه چای را کاهش داده چرا که با کلسیم تداخل می کند و از جذب آن جلوگیری می کند.


(144 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/03/30 visibility 11113 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...