چطور چای ماسالا درست کنیم؟

چای ماسالا به عنوان یک چای تند و شیرین، گرم کننده و آرام بخش شناخته می‌شود که با ادویه‌های معطر تهیه می‌شود. این چای به طرز شگفت انگیزی مملوء از فواید سلامتی است و این امکان را ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند آن را به طور روزانه بنوشند. شما می‌توانید ادویه های این چای را به طور جداگانه تهیه کرده و چای ماسالای خود را در خانه درست کنید اما بهترین راه، استفاده از بسته بندی چای ماسالا که همه ادویه‌های لازم را در خود دارد. با این حال، برای پاسخ به پرسش: «چطور چای ماسالا درست کنیم؟» این مقاله را پایان بخوانید.(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)

آنچه در این مقاله میخوانید:

چای ماسالا چیست؟

چای ماسالا از ترکیب چای سیاه، آب، شیر و مخلوطی از گیاهان معطر و ادویه‌ها تهیه می‌شود. ماسالا معمولاً شامل دارچین، میخک، هل، زنجبیل، دانه فلفل سیاه، زنجبیل، بادیان ستاره‌ای و رازیانه است. مانند بسیاری از دستور العمل‌های سنتی، ترکیب و نسبت دقیق ادویه‌ها در هر منطقه از جهان و در افراد متفاوت است. به همین ترتیب، روش تهیه این چای نیز متفاوت خواهد بود.
نسخه‌هایی از چای ماسالا وجود دارند که در سطح جهان به فروش می‌رسند. این نسخه‌ها شامل کنسانتره مایع چای، چای کیسه‌ای و پودر ادویه چای آسیاب شده هستند. اگرچه نسخه‌های غربی معمولاً شیرین‌تر بوده و تندی کمی دارند اما در شرق به ویژه هند، چای ماسالا تلخ تر و تند تهیه می‌شود. درایران نیز طبع مردم بیشتر به سمت شیرینی است تا تندی و تلخی! از اینرو شکر و شیر ارجح داده می‌شود.

مواد تشکیل دهنده چای ماسالا

اگر چای ماسالا را می‌خواهید خودتان در خانه تهیه کنید، باید کارهای زیر را انجام دهید:
•    چای سیاه: توصیه می‌کنیم از چای سیاه برگ قوی (در صورت امکان ارگانیک)، استفاده کنید که می‌تواند طعم تند ادویه‌ها را حفظ کند. در هند اغلب از چای آسام و چای هندی دارجلینگ استفاده می‌شود.. بهتر است از برگ‌های چای شل استفاده کنید اما در صورت لزوم استفاده از چای کیسه‌ای امکان پذیر است.
•    آب: برای دم کردن چای و تهیه پایه چای ماسالا، آب ضروری است.
•    شیر: می‌توانید شیر کم چرب یا پر چرب استفاده کنید. همچنین می‌توانید دستور چای ماسالا وگان را با شیر بدون لبنیات مانند شیر بادام یا شیر نارگیل درست کنید اما توجه داشته باشید که طعم و قوام آن متفاوت خواهد بود.
•    شیرین کننده: شکری که در چای ماسالا استفاده می‌شود، مهم است. اگر این امکان را دارید از شکر قهوه‌ای استفاده کنید. با این حال، شکر سفید، شکر نارگیل، شکر خرما، نعناع، عسل و شربت‌های مختلف مانند شربت افرا یا شربت خرما همگی موثر هستند.
ا    ادویه‌ها: دارچین، میخک، هل، زنجبیل، دانه فلفل سیاه، زنجبیل، جوز هندی، بادیان ستاره‌ای و رازیانه را باید تهیه کنید.
نکته: ادویه هایی مانند میخک و جوز هندی، بسیار نافذ هستند و باید به اندازه مناسب و طبق ذائقه استفاده شوند.

نحوه تهیه چای ماسالا

بعد از تهیه تک تک مواد تشکیل دهنده چای ماسالا، حالا نوبت تهیه این چای خوشمزه است. ابتدا در یک قوری، ادویه های خریداری شده را به همراه آب، روی حرارت زیاد به جوش آورید.  چای سیاه و شیر را اضافه کنید و حرارت دادن را ادامه دهید. درب قوری را بگذارید و حرارت دادن را پنج دقیقه ادامه دهید. سپس گاز را خاموش کنید و بگذارید پنج دقیقه به همین حالت بمانند تا طعمی غنی ایجاد شود. شیرین کننده مورد نظر را به آن اضافه کنید. قبل از سرو، چای ماسالا را از یک توری یا چای صاف کن عبور دهید.
اما در زمان استفاده به صورت آماده، تنها باید چای ماسالا بسته بندی شده را خریداری کنید. سپس به میزان لازم، پودر را در قوری یا فنجان بریزید و روی گاز یا در سولاردام به همراه آب بجوشانید. به همین راحتی می‌توانید از خوردن چای ماسالا لذت بسیار ببرید. توجه داشته باشید که چای ماسالا تی تو کاپ، کلیه ادویه‌های مقوی ماسالا را داراست. همچنین، چای ماسالا رژیمی تی تو کاپ نیز بدون شیر و شکر است و در آن به غیر از ادویه‌های معمول از پودر جینسینگ نیز استفاده شده است.
کلام آخر
پس وقتی از شما پرسیدند: «چطور چای ماسالا درست کنیم؟» اکنون می‌دانید که این چای را باید به شکلی و با چه ترکیباتی تهیه کنید. این امکان را دارید تا هر یک از مواد تشکیل دهنده چای ماسالا را جداگانه تهیه کنید یا اینکه از بسته بندی آماده آن استفاده کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از بسته بندی آماده استفاده کنید زیرا انتخاب اندازه مناسب ادویه‌ها کاری تخصصی است. سپس با تهیه این چای می‌توانید لحظاتی شاد را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید.


(15 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/12/25 visibility 2698 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...