میزان کالری چای ماسالا

میزان کالری چای ماسالا

یکی از پرسش رایج دوستداران چای ماسالا این است که: «میزان کالری چای ماسالا چقدر است؟» این سوال در درجه اول برای افرادی که تناسب اندام دارند و رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنند، ضروری است. همچنین، افرادی که مشکلات بدنی دارند و باید میزان کالری هر ماده غذایی را محاسبه کنند، دانستن مقدار کالری چای ماسالا بسیار هم است. به همین دلیل، ما در این بررسی به پرسش مهمی که در ابتدا مطرح شد، پاسخ می‌دهیم.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)

آنچه در این مقاله میخوانید:

میزان کالری چای ماسالا چقدر است؟

چای ماسالا دارای ترکیبات متفاوتی است که تعیین میزان کالری آن را دشوار می‌کند. به طور دقیق نمی توان گفت که کالری چای ماسالا چقدر است اما بسته به نوع برند و تولید کنندگان این چای، این امکان وجود دارد که در بسته بندی محصول مقدار کالری قید شود. معمولاً در بسته های چای ماسالا، مقدار 100 تا 110 کالری قید می‌شود اما ممکن است این مقدار کمتر یا بیشتر باشد. مقدار کالری بر حسب یک فنجان محاسبه می‌شود.
با اینکه تعیین میزان کالری چای ماسالا دشوار است اما می‌توان ترکیباتی که به کاهش یا افزایش کالری کمک می‌کنند را بررسی کرد. چای ماسالا دارای ترکیبات زیر است:
•    چای سیاه
•    دارچین
•    زنجبیل
•    هل
•    انیسون ستاره‌ای (بادیان ختایی)
•    رازیانه
•    جوز هندی
•    میخک
•    فلفل سیاه
•    شکر
•    شیر
به غیر از شکر و شیر مابقی ادویه‌ها کالری خاصی ندارد. بنابراین می‌توان درک کرد که شکر و شیر مهمترین اجزای چای ماسالا در تعیین مقدار کالری است. با اینکه، خالص بودن ادویه‌ها نیز تاثیر بسیاری در میزان کالری دارد اما به طور کلی، ادویه‌ها نقش زیادی در کالری این چای ندارد.

شکر در چای ماسالا

در چای ماسالا معمولاً از پودر شکر استفاده می‌شود. شکر مهمترین ماده در کالری چای ماسالا است. هر چه مقدار شکر بیشتر باشد، کالری چای افزایش پیدا می‌کند اما از مرغوبیت چای کاسته می‌شود. نوع شکر مورد استفاده، همان شکر سفید به شکل پودر می‌باشد اما ممکن است از انواع دیگر شکر مانند شکر قهوه‌ای نیز در این چای استفاده شود. افزایش مقدار شکر باعث کاهش اثرات مفید چای ماسالا برای بدن می‌شود. مقدار زیاد شکر ممکن است در فشار خون، مشکلات قلبی، دیابت و غیره تاثیر بگذارد. اما بسیاری از تولید کنندگان برای شیر کردن طعم چای ماسالا، از شکر زیاد استفاد می‌کنند که کار درستی نیست!

چربی سوزی و هضم غذا با چای پوئر

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

خواص عجیب چای ماسالا در طب سنتی

آیا چای ماسالا متابولیسم بدن را افزایش می دهد؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

چای ماسالا و چربی سوزی

شیر در چای ماسالا

دومین عامل در میزان کالری چای ماسالا، شیر است. هر چه شیر بیشتر باشد، مقدار کالری افزایش پیدا می‌کند. همچنین، شیر مصلح چای ماسالا است. بدین معنا که بین ادویه های مختلف تعادل ایجاد می‌کند و تاثیرات منفی آنها را بدن کم می‌کند. پس استفاده از شیر در این نوع چای تاحدودی ضروری است. اما نوع شیر نیز در میزان کالری موثر است. بدون شک، شیر پرچرب کالری بیشتری از شیر کم چرب دارد. تنظیم مقدار شیر در چای ماسالا هم در طعم و هم تنظیم تعادل بین ادویه‌های مختلف کمک زیادی می‌کند. اما همانطور که در بالا بیان کردیم، برای افزایش خلوص چای ماسالا می‌توان از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام یا شیر سویا استفاده کرد.

چای ماسالا رژیمی چیست؟

برای اینکه بتوان مقدار کالری چای ماسالا را کاهش داد، معمولاً از شکر و شیر معمولی استفاد نمی‌شود. در پشت بسته بندی چای رژیمی ماسالا باید عدم وجود شکر و شیر نوشته شده باشد. این چای اغلب بین 60 تا 80 کالری است که مقدار بسیاری کمی در هر وعده (فنجان) می‌باشد. این چای هیچگونه قند و چربی ندارد (صفر است) و می‌تواند برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند یا بیماری خاصی دارند، مفید باشد.
کلام آخر
سنجش میزان کالری چای ماسالا دشوار است زیرا در این چای از مواد مختلفی استفاده می‌شود. اما عناصری ماند شیر و شکر مهمترین ترکیبات چای ماسالا هستند که در تعیین مقدار کالری تاثیر زیادی دارند. شکر در درجه اول بیشترین تاثیر و سپس شیر در رتبه دوم قرار دارد.
شکر باعث شیرین‌تر شدن چای می‌شود و اثرات مفید آن را کاهش می‌دهد اما استفاده از شیر گیاهی می‌تواند به بهبود مزایای این چای خوشمزه کمک زیادی کند. به طور کلی، میزان کالری چای ماسالا در حد نگران کننده نیست اما برای افرادی که مشکلاتی نظیر قند خون بالا یا دیابت دارند، توجه به مقدار کالری در پشت بسته بندی چای مهم است.


(275 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/12/24 visibility 8533 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...