چای ماسالا و چربی سوزی

چای ماسالا یکی از سالم‌‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین محسوب می‌شود. این بدین دلیل است که با آنتی اکسیدان‌ها و سایر ترکیبات گیاهی مفید ترکیب می‌شود که فواید بالقوه زیادی برای کاهش وزن دارند. ثابت شده است که چای ماسالا و چربی سوزی رابطه مستقیمی با هم دارند؛ اما پرسش مهم این است: «چطور چای ماسالا می‌تواند چربی سوزی موثر باشد؟» برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)



آنچه در این مقاله می خوانید:

تاثیر چای ماسالا بر چربی سوزی

بیایید برخی از فواید چای ماسالا برای چربی سوزی را بررسی کنیم. چای ماسالا به طور طبیعی سرشار از برخی ترکیبات مفید است که می‌تواند بری متابولیسم بدن تاثیر بگذارند. دو ماده اصلی چای ماسالا که بیشترین تاثیر را در چربی سوزی دارند، شامل موارد زیر هستند:

کافئین (Caffeine)

بسیاری از ما به کافئین متکی هستیم زیرا به ما کمک می‌کند تا در طول روز سرحال باشیم. در حالی که بیشتر ما برای جذب کافئین مستقیماً به سراغ قهوه می‌رویم، چای ماسالا نیز می‌تواند کافئین مورد نیاز را به ما ارائه دهد. مسلماً، یک فنجان چای ماسالا به طور متوسط (25 میلی‌گرم) نسبت به یک فنجان قهوه (100 تا 140 میلی‌گرم) کافئین کمتری دارد اما این بدان معناست که هنوز هم می‌توانید کافئین مصرف کنید.
کافئین موجود در چای ماسالا به دلیل وجود چای سیاه است. چای سیاه از ترکیبات چای ماسالا محسوب می‌شود. کافئین موجود در چای ماسالا ماده‌ای است به چربی سوزی و بهبود عملکرد ورزشی فرد کمک شایانی می‌کند. کالری سوزی اضافی همراه با یک رژیم غذایی سالم با کالری کنترل شده، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش چربی اضافی است. به همین دلیل، می‌توانید چای ماسالا را به عنوان یک مکمل ورزشی مصرف کنید.

آنتی اکسیدان (Antioxidant)

آنتی اکسیدان‌ها ترکیبات گیاهی هستند که به ما کمک می‌کنند تا با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنیم. رادیکال‌های آزاد ذراتی هستند که استرس اکسیداتیو را در بدن ما افزایش می‌دهند. از آنجایی که چای ماسالا دارای حداقل مواد فرآوری است، آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به دیگر چای‌ها دارد و در نتیجه فواید سلامتی بیشتری را فراهم می‌کند.
چای ماسالا حاوی گروهی از آنتی اکسیدان‌هایی به نام پلی فنول است که تا 30 درصد وزن خشک آن را تشکیل می‌دهد. بیشتر این‌ها فلاونول هستند که معمولاً به عنوان کاتچین شناخته می‌شوند. کاتچین‌های چای ماسالا مورد بررسی‌های بسیاری قرار گرفته‌اند و دانشمندان به توانایی کاتچین‌ها برای کمک به کاهش چربی علاقه ‌مند هستند. کاتچین در برخی از ترکیبات چای ماسالا مانند میخک، هل، رازیانه، دارچین و فلفل سیاه یافت می‌شود.

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

آیا چای ماسالا متابولیسم بدن را افزایش می دهد؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

مزایای چای ماسالا و چربی سوزی

در زیر به پنج مزیت چای ماسالا در چربی سوزی اشاره می‌کنیم:

1- به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند

برای اینکه چربی سوزانده شود، بدن ما باید چربی درون سلول‌های چربی را تجزیه کرده و آنها را به جریان خون منتقل کند. همه اینها با کمک هورمون‌های چربی سوز مانند نوراپی نفرین (نورآدرنالین) اتفاق میفتد.
آنتی اکسیدان‌های اصلی در چای ماسالا می‌توانند با مهار آنزیمی که به طور معمول سلوله‌های چربی را تجزیه می‌کنند، به سالم نگه داشتن سطح نوراپی نفرین کمک کنند. این مهم باعث می‌شود تا بدن چربی بیشتری بسوزاند.

2- انرژی را افزایش می دهد

اگر صبح برای دویدن می‌روید و 400 کیلو کالری بسوزانید اما فقط یک موز برای صبحانه خورده‌اید (تقریباً 100 کیلو کالری)، بدن شما باید انرژی را از جایی دیگر دریافت کند و این انرژی همان چربی است.
دلیل خوبی وجود دارد که چرا چای ماسالا می‌تواند مکمل خوبی برای چربی سوز و کاهش وزن باشد. چای ماسالا نه تنها حاوی کافئین است که قبل از ورزش به شما در افزایش انرژی کمک می‌کند بلکه ممکن است میزان چربی سوزی در طول ورزش را نیز افزایش دهد.

3- به افزایش سوخت و ساز کمک می‌کند

زمانی که در تلاش برای چربی سوزی هستید، سوخت ساز بدن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این بدین دلیل است که بدن شما برای انجام تمام این فرآیندها به مقدار مشخصی انرژی نیاز دارد و این انرژی توسط عوامل زیادی مانند قد، وزن، سن، سطح فعالیت روزانه و توده عضلانی تعیین می‌شود.
اگر بدن خود را با کالری کمتری نسبت به نیاز روزانه خود تغذیه کنید، در سلول‌ها چربی اضافی جمع می‌شوند تا انرژی لازم برای کارکرد خود را داشته باشند. چندین مطالعه نشان می‌دهند که چای ماسالا و چربی سوزی با هم رابطه دارند زیرا چای ماسالا می‌تواند به سرعت بخشیدن به سوخت و ساز کمک کند تا باعث کالری سوزی بیشتر شود.

4- هوس غذایی را کاهش دهد

شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند چای ماسالا ممکن است به شما کمک کند تا با افزایش مصرف انرژی بدن، چربی بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید؛ اما آیا چای ماسالا می‌تواند هوس غذای را کاهش دهد؟
تحقیقات ثابت کرده‌اند که چای ماسالا می‌تواند جایگزین خوبی برای عدم مصرف تنقلات مضر باشد. پس دفعه بعد که در بین وعده‌های غذایی خود هوس تنقلات گردید، سعی کنید یک فنجان چای ماسالا آرامش‌ بخش برای خودتان درست کنید تا ببینید آیا این نوشیدنی به شما کمک می‌کند تا از خوردن تنقلات مضر دوری کنید یا خیر!

5- خطرناک‌ترین چربی بدن را هدف قرار می‌دهد

وقتی اکثر ما به چربی بدن فکر می‌کنیم، روی چربی‌هایی تمرکز کرده که واقعاً می‌توانیم آنها را ببینیم و می‌خواهیم از شر آنها خلاص شویم. با این حال، مقداری چربی اضافی در اعماق بدن ما در اطراف برخی از اندام‌های داخلی‌مان نیز یافت می‌شود. این چربی پنهان، چربی احشایی یا چربی شکم نامیده می‌شود.
داشتن مقداری از چربی احشایی طبیعی و سالم است زیرا از اندام‌های ما محافظت می‌کند،اما مقدار زیاد آن می‌تواند خطرناک باشد زیرا خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که چای ماسالا می‌تواند چربی احشایی را هدف قرار دهد و به کاهش آن کمک کند.
کلام آخر
نوشیدن چای ماسالا به دلیل محتوای کافئین و آنتی اکسیدان موجود به چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند. محققان دریافتند که چای ماسالا به طور قابل توجهی مصرف انرژی و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. درحقیقت، چای ماسالا و چربی سوزی می‌تواند رابطه مستقیمی با یکدیگر داشته باشند و برای ورزشکاران تازه کار و حرفه ای به شدت پیشنهاد می‌شود.


(38 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/10/08 visibility 1950 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...