آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟

آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟ قبل از پاسخ به این پرسش، باید بگوییم چای ماسالا حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی به نام «پلی فنول» می باشد که بسیاری از مزایای این چای را به دنبال دارد.
علاوه بر فواید چای ماسالا برای سلامت دستگاه گوارش، مشخص شده است که پلی فنول‌های موجود در این چای دارای خواص ضد سرطان، ضد التهابی و ضد میکروبی هستند. مصرف چای ماسالا برای سلامت دستگاه گوارش و هضم به هزاران سال پیش برمی گردد که اولین کاربرد آن در هند و چین بوده است.(برای دیدن مشخصات چای ماسالا اصل کلیک کنید)



آنچه در این مقاله می خوانید:

تأثیر چای ماسالا بر هضم غذا

مطالعات علمی نشان می‌دهند که بین چای ماسالا و هضم غذا ارتباط مستقیم وجود دارد؛ اما تحقیقات انجام شده در زمینه‌های دیگر، بینشی در مورد اینکه چرا چای ماسالا ممکن است به هضم غذا کمک کند را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، یک مطالعه اخیر روی حیوانات نشان داد که چگونه یکی از پلی فنول‌های موجود در چای ماسالا به نام «کاتچین‌ها» می‌تواند بر هضم بهتر غذا تأثیر بگذارد.
محققان دریافتند موش‌هایی که رژیم غذایی سرشار از کاتچین مصرف می‌کردند، 5.8 درصد از انرژی ناخالص (کالری) مصرف شده را در مقابل 1.6 درصد از موش‌هایی که رژیم غذایی معمولی داشتند دفع می‌کردند. آنها همچنین وزن خود را کاهش داده و بخشی از بافت چربی معده خود را از دست دادند.
محققان به این نتیجه رسیدند که کاتچین‌های چای مانند آن‌هایی که در چای ماسالا یافت می‌شوند، عملکرد آنزیم‌های گوارشی را کند می‌کنند. این کاهش سرعت به این معنی است که روده‌ها تمام کالری مصرف شده را جذب نمی‌کنند. بنابراین، این مطالعه دو نکته را یاد آورد می‌شود، یکی اینکه چای ماسالا به هضم بهتر کمک می‌کند و دیگر اینکه این چای باعث کاهش وزن می‌شود.
همچنین چای ماسالا حاوی دارچین، میخک و هل است که همگی دارای خواص ضد باکتریایی هستند که به جلوگیری از مشکلات گوارشی ناشی از عفونت‌های باکتریایی کمک می‌کنند.  فلفل سیاه نیز یکی دیگر از مواد موجود در چای ماسالا است که دارای خواص ضد باکتریایی می‌باشد. فلفل سیاه ممکن است سطح آنزیم‌های گوارشی مورد نیاز برای تجزیه صحیح غذاها و حمایت از هضم مطلوب را افزایش دهد.

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا چاق کننده است؟

چای ماسالا در رژیم کتوژنیک

آیا چای ماسالا متابولیسم بدن را افزایش می دهد؟

چای ماسالا و چربی سوزی

اثرات احتمالی ضد التهابی چای ماسالا در هضم غذا

مطالعات دیگر بر روی کاتچین‌های چای ماسالا شواهدی را نشان داده‌اند که اثرات ضد التهابی ممکن است یکی دیگر از مزایای چای ماسالا باشند. محققان کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی به تازگی بررسی کردند که چگونه یک کاتچین چای ماسالا معروف به epigallocatechin-3-gallate (EGCG)  ممکن است در بیماری کولیت که یک اختلال التهابی در دستگاه گوارش است، مفید باشد.
محققان دریافتند که EGCG ممکن است مسیرهای پیام رسانی دخیل در التهاب کولیت را مختل کند. تحقیقات اضافی در مورد کولیت اولسروز و بیماری کرون از این یافته‌ها در مورد مزایای چای ماسالا در موارد بیماری التهابی روده (IBD) پشتیبانی می‌کنند.
چای ماسالا به دلیل تأثیراتش بر انواع خاصی از سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. از آنجا که بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده  در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند، چای ماسالا ممکن است به طور مضاعفی برای کاهش ابتلا به سرطان مفید باشد.

دوز چای ماسالا برای سلامت دستگاه گوارش

در یک فنجان متوسط چای ماسالا، 50 تا 150 میلی‌گرم پلی فنول وجود دارد. دوز توصیه شده یک تا سه فنجان چای ماسالا در روز (در مجموع 100 تا 320 میلی‌گرم پلی فنول، بسته به برند چای) یا 100 تا 750 میلی‌گرم در روز عصاره چای ماسالا است. این مقدار دوز باعث می‌شود تا هضم غذا بهتر انجام شود و دستگاه گوارش و روده‌ها عملکرد عادی خود را داشته باشند.  
به دلیل آنکه چای ماسالا حاوی زنجبیل است، می‌تواند اثرات ضد تهوع داشته باشد. به نظر می‌رسد که زنجبیل در کاهش حالت تهوع در دوران بارداری موثر باشد. درواقع، دوز روزانه 1.1 تا 1.5 گرم زنجبیل به طور قابل توجهی تهوع را کاهش می‌دهد. به ویژه برای افرادی که اغلب دچار سوء هاضمه هستند و در هضم غذا مشکل دارند، مصرف روزانه چای ماسالا به شدت توصیه می‌شود.
کلام آخر
درست مانند بسیاری از معجون های گرم، چای ماسالا برای تنظیم سیستم گوارش و سالم نگه داشتن روده عالی است. ادویه‌های قوی مانند زنجبیل و فلفل سیاه تا حد زیادی مسئول این امر هستند زیرا به تولید آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کنند. مواد تشکیل دهنده چای ماسالا به عنوان کاتالیزور برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای گوارشی و تجزیه چربی‌ها و پروتئین‌ها عمل می‌کنند.
پیشنهاد ما این است که سعی کنید به طور روزانه چای ماسالا مصرف کنید تا به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش خود کمک کرده باشید. امیدواریم مقاله «آیا چای ماسالا به هضم غذا کمک می کند؟» مورد توجه شما قرار گرفته باشد. می‌توانید در همین صفحه، نظرات خود را در مورد چای ماسالا با ما در میان بگذارید.


(17 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/09/14 visibility 827 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...