ترکیبات چای ماسالا اصل

ترکیبات چای ماسالا اصل

چای ماسالا به خاطر فراوانی ادویه‌های گرم‌ کننده‌اش بسیار مشهور است. در ترکیبات چای ماسالا اصل تنوع بسیاری وجود دارند اما برخی از ادویه‌های این چای جزء اصلی‌ترین ترکیباتش هستند که اورجینال بودن چای ماسالا را نشان می‌دهند. در کشور هند، ادویه‌های موجود در این چای براساس منطقه، سنت خانوادگی و ترجیحات فردی انتخاب می‌شوند؛ اما در مناطق دیگر جهان، چای ماسالا دارای ادویه‌های اصلی و جانبی هستند که ما در این مقاله در مورد آنها صحبت می‌کنیم.(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)



آنچه در این مقاله می خوانید:

ادویه‌های ضروری در ترکیبات چای ماسالا اصل

ادویه‌های ضروری در ترکیبات چای ماسالا اصل

ادویه‌های زیر در چای ماسالا اصل وجود دارند:

دارچین

دارچین ماهیتی غنی و تند دارد و یک جزء اصلی در چای ماسالا محسوب می‌شود. دارچین طعم خاصی به چای ماسالا می‌دهد و دارای خواص زیادی از جمله ضد آلزایمر، افزایش تمرکز، گرمابخش بودن، ارزش غذایی بالا، مناسب برای کاهش وزن و بسیاری موارد دیگر است. استفاده از چوب دارچین نسبت به پودر آن رایج‌تر است.

دارچین

هل

هل چای ماسالا را با طعم و عطر متمایز خود متعادل می‌کند. هل گران‌ترین ادویه چای ماسالا است که در سه رنگ سیاه، سفید و سبز به فروش می‌رسد؛ اما هل سبز به دلیل داشتن عطر تند، در چای ماسالا اصل استفاد می‌شود. از جمله خواص اصلی هل می‌توان به کمک جهت هضم بهتر غذا و بهبود مشکلات سیستم گوارش اشاره کرد.

هل

میخک

میخک بسیار تند است و به چای ماسالا طعمی باورنکردنی می‌بخشد. میخک به عنوان یک ماده عالی برای طعمدار شدن چای ماسالا شناخته می‌شود. میخک نیز ادویه گران قیمتی محسوب می‌شود و وجود آن در چای ماسالا به معنای اورجینال بودن این نوشیدنی خوشمزه است. میخک به درمان سردرد و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

میخک

زنجبیل

زنجبیل طبعی گرم و مزه‌ای شیرین دارد و جزء ادویه‌های اصلی چای ماسالا محسوب می‌شود. زنجبیل تازه و خرد شده همیشه بهتر است اما می‌توانید از پودر زنجبیل نیز استفاده کنید. از فواید زنجیل می‌توان به کمک به لاغری و کاهش وزن، درمان بیماری‌های گوارشی، کاهش التهاب و دردها مفاصل، برطرف کردن حالت تهوع، کمک به کاهش قند خون و موارد دیگر اشاره کرد.

زنجبیل

رازیانه

طعم معطر و جادویی رازیانه به چای ماسالا مزه‌ای فوق العاده می‌بخشد. دانه‌های سبز و خشک شده رازیانه را باید قبل از استفاده تفت داد و در آخرین لحظه به مخلوط ادویه ماسالا چای در حال جوش اضافه کرد. مقدار استفاده از رازیانه باید با دقت انتخاب شود تا در ادویه های دیگر این نوشیدنی اثر معکوس نداشته باشد. رازیانه برای جوان کردن پوست، رفع یبوست، رفع آسم و سرفه و سایر موارد بسیار مفید است.

رازیانه

جوز هندی

جوز هندی معمولاً با نوشیدنی‌های داغ مرتبط است، پس منطقی است که از آن در ترکیبات چای ماسالا اصل استفاده شود. جوز هندی طعم شیرین و قوی ‌به چای ماسالا می‌بخشد . بهترین زمان استفاده از جوز هندی در آخرین لحظه، درست قبل از سرو و اضافه کردن آن به چای در حال جوشیدن است. این ادویه نیز خواص سلامتی بسیاری زیادی دارد.

جوز هندی

بادیان ستاره‌ای

بادیان ستار‌‌ه‌ای در همه چیز از لیکور گالیانو و سامبوکا گرفته تا ترکیب چینی پنج ادویه و ترکیب ادویه گارام ماسالا هندی استفاده می‌شود. این ادویه طعم بسیار قوی دارد و بهتر است در مقادیر کم مورد استفاده قرار گیرد. از این ادویه برای رفع نفخ و اسپاسم‌های روده‌ای و تسکین سرفه استفاده می‌شود.

بادیان ستاره ای

دانه‌های فلفل

دانه‌های فلفل سیاه محبوبیت زیادی در میان ادویه‌های رایج چای ماسالا دارند زیرا طعم تندی به این نوشیدنی می‌بخشند. دانه‌های فلفل سیاه برای چای ماسالا اصل استفاده می‌شوند اما برای طعم ملایم‌تر فلفل، می‌توان از دانه‌های فلفل سفید یا سبز استفاده کرد. این دانه‌ها نیز فواید سلامتی و آرامش بخشی بسیاری دارند.
نکته: استفاده از شیر، آب ولرم و عسل نیز در ترکیبات چای ماسالا اصل استفاده می‌شود.

ادویه‌های اختیاری در ترکیبات چای ماسالا اصل

ادویه‌های اختیاری در ترکیبات چای ماسالا اصل

ادویه‌های جانبی در چای ماسالا اصل به شرح زیر هستند:

برگ بو

در بخش‌هایی از هند از برگ بو به عنوان یک ادویه ضروری برای چای ماسالا استفاده می‌شود. برگ‌های تازه این گیاه طعم ملایمی دارند، در حالی که برگ‌های خشک شده طعم شدیدتری به چای می‌بخشند. برگ بو هندی طعمی شبیه به کاسیا (ادویه‌ای که معمولاً به عنوان دارچین در ایالات متحده فروخته می‌شود) دارد.

گشنیز

این ادویه از میوه گیاه گشنیز به دست می‌آید و یک جزء طعم دهنده اختیاری برای چای ماسالا است. طعم گشنیز تند است و باید از آن به مقدار لازم استفاده شود. گشنیز نیز دارای مزایای سلامتی بسیاری است.

شیرین بیان

اگر به دنبال یک طعم دهنده قوی هستید، شیرین بیان را انتخاب کنید؛ اما باید از آن با احتیاط در چای ماسالا استفاده شود. اگر شیرین بیان را دوست دارید، می‌توانید آن را به صورت تازه، خشک یا حتی به شکل چای کیسه‌ای به ماسالا اضافه کنید.

جاوتری

جاوتری از پوشش محافظ دانه جوز هندی تهیه می‌شود. طعم مشابه جوز هندی را دارد اما تندی کمتری دارد. بهتر است از جاوتری در مقادیر کمی در مخلوط‌های چای ماسالا استفاده شود و برای بهترین طعم باید در آخرین لحظه به چای اضافه شود. جالب است بدانید که جاوتری به مقدار خیلی کمی، رنگ نارنجی به چای ماسالا می‌دهد.

زعفران

به دلیل گران قیمت بودن، زعفران یک ادویه خاص در چای ماسالا محسوب می‌شود. زعفران طعم تلخی دارد و رنگ زرد روشنی به چای می‌دهد. از زعفران در مقادیر کم به عنوان یک عنصر برجسته در مخلوط‌های ملایم‌‌تر چای ماسالا استفاده می‌شود.

تمر هندی

تمر هندی رسیده تازه یا پودر شده، طعمی ترش و میوه‌ای را به بسیاری از نوشیدنی‌های آسیایی، از جمله برخی از نسخه‌های چای ماسالا ارائه می‌دهد. این ادویه اختیاری است و بسته به طبع افراد استفاده می‌شود.

وانیل

دانه‌های وانیل طعم بهتری نسبت به عصاره‌های آن دارند اما بسیار گران قیمت هستند. می‌توان به جای آن از عصاره وانیل خالص استفاده کرد، اما به یاد داشته باشید که برای بدست آوردن طعم وانیل، به عصاره زیادی نیاز نمی باشد.
کلام آخر
در بالا به ترکیبات چای ماسالا اصل و ادویه‌های اختیاری آن اشاره کردیم. اکنون می‌دانید که این چای خوشمزه و بسیار مقوی دارای چه مواد تشکیل دهنده‌ای است. برای تهیه یک چای ماسالا اصل باید به دنبال فروشگاه معتبر باشید تا بتوانید یک مخلوط کامل از انواع ادویه‌های اصلی را خریداری کنید.


(159 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/09/03 visibility 4819 بازدید

comment_bank
نسرین عباسی
1402-06-23

format_quote چای ماسالا و محصولات دیگر تیتوکاپ عالیست من خیلی راضی هستم format_quote

comment_bank
نسرین عباسی
1402-06-23

format_quote چای ماسالا و محصولات دیگر تیتوکاپ عالیست من خیلی راضی هستم format_quote

در حال ارسال، لطفا صبر کنید...