خواص عالی چای ماسالا برای کودکان

خواص عالی چای ماسالا برای کودکان

چای ماسالا برای کودکان نیز خواص خوبی دارد که استفاده از آن در رژیم کودکان در آینده ی زندگی سالم آن ها تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
چای ماسالا برای سلامتی مزایای زیادی دارد اما به دلیل وجود کافئین و شکر در این دمنوش مفید ، مصرف زیاد آن برای کودکان توصیه نمی شود و مصرف آن را برای کودکان ، صبح توصیه می کنند. با این حال اگر کودکان علاقه زیادی به نوشیدن چای ماسالا دارند می توانید برای آن ها چای ماسالای رقیق درست کنید.(برای خرید چای ماسالا کلیک کنید)
این اشتباه نیست که بگوییم چای دومین نوشیدنی محبوب بعد از آب است ، به ویژه در بین ایرانیان. در سالهای اخیر ، یک نوع چای به نام چای ماسالا در ایران همه گیر شد و به علت وجود فواید سلامتی زیاد در رژیم غذایی ورزشکاران قرار گرفت ، این چای ، چای ماسالا بود.
این نوع چای که اصالتا هندی است ، از چندین ادویه مختلف و فلفل سیاه تهیه می شود. در واقع ، اگرچه هندی ها از ادویه جات و فلفل در تمام غذاهای خود استفاده می کنند ، اما این چای طعم بسیار جذاب را به شما هدیه خواهد نمود.



آنچه در این مقاله می خوانید:




فواید و مضرات چای ماسالا برای کودکان

اگرچه چای ماسالا برای کودکان فواید زیادی دارد اما استفاده بیش از حد آن ممکن است مضراتی برای کودکتان داشته باشد. مهم ترین دلیله اینکه باید مصرف چای ماسالا را در کودکان کنترل نمود وجود کافئین در این دمنوش می باشد. برای اینکه کافئین این چای خواب کودک صدمه نزد باید 2 الی 3 ساعت قبل از خواب کودک مصرف آن را متوقف نمود.
این چای دارای ادویه های زیادی می باشد که هر کدام ممکن است مزایای سلامتی و یا مشکلاتی را برای کودکان شما ایجاد کنند در ادامه به بررسی این ادویه ها می پردازیم.

فواید و مضرات چای ماسالا برای کودکان

خواص زنجبیل برای کودکان

زنجبیل یک گیاه ریشه ای است که ریشه های آن از زمان های قدیم به عنوان یکی از مهمترین ادویه ها در پختن غذا استفاده می شد. این ادویه مقدار قابل توجهی از چای ماسالا را تشکیل می دهد پس مصرف چای ماسالا نیز مزایای سلامتی زنجبیل را برای شما فراهم می کند.
زنجبیل گیاهی است که خواص درمانی زیادی دارد و در زیر زمین رشد می کند. مردم مدت هاست که زنجبیل را به وعده های غذایی خود اضافه می کنند.
افزودن مقداری از این ادویه به غذا مزایای دارویی زیادی برای سلامتی خانواده ، به ویژه فرزندان به همراه دارد. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که افزودن مقدار کمی زنجبیل به رژیم غذایی نوزاد می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.
از مهم ترین مزایای سلامتی زنجبیل می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • برطرف نمودن مشکلات دستگاه گوارش کودکان
  • کاهش حالت تهوع در کودکان
  • درمان معده درد کودک
  • کاهش التهابات تنفسی در کودکان بیمار
  • درمان سرفه و عطسه
  • درمان اختلالات کبدی در کودکان

 خواص زنجبیل برای کودکان

خواص دارچین برای کودکان

دارچین نیز یکی دیگر از ادویه های موجود در چای ماسالا است که دارای فواید مناسبی برای کودکان می باشد ، یکی از مهم ترین خواص آن برای کودکان ، افزایش و بهبود عملکرد ذهنی کودک می باشد. این ماده برای تقویت حافظه کودکان نیز توسط پزشک طب سنتی تجویز می شود.
به همین دلیل استفاده از دارچین در چای ماسالا در کنار ادویه های مفید دیگر این چای می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامتی کودک داشته باشد.

خواص دارچین برای کودکان

مقالات پیشنهادی:

مصرف چای ماسالا در بارداری

چای ماسالا در شیردهی

خواص چای برای کودکان

چای سیاه یکی از مواد مورد استفاده در ماسالا که تقریبا تمام ایرانی ها با آن آشنا هستند و روزانه آن را مصرف می کنند. اما اینکه برای کودک مفید است یا خیر چای سوال دارد.
مهم ترین نکته چای سیاه داشتن کافئین است که مقدار زیاد آن برای کودک توصیه نمی شود . اما چای ماسالا که مقدار کمی از ترکیبات چای سیاه را در بر می گیرد تاثیر منفی بر سلامتی کودک نخواهد گذاشت و اگر مصرف این دمنوش را در شب کنترل نمایید تاثیر مثبتی نیز بر سلامت وی خواهد گذاشت.
در برخی از ترکیبات چای ماسالا به جای چای سیاه از چای سبز استفاده شده است که مقدار کافئین کمتری نیز دارد . این نوع چای ماسالا بسیار برای کودکان توصیه می شوند زیرا مزایای سلامتی ماسالا را برای کودک فراهم خواهد نمود.

خواص هل برای کودکان

هل یک گیاه هندی بومی مناطق گرمسیری و گرم است که از هند به تمام جهان صادر می شود. میوه های هل بیضی شکل و زرد روشن یا سبز ، به طول 1 تا 2 سانتی متر است. دارای دانه های معطر رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و برای طعم دادن به چای ماسالا ، نوشیدنی ها و غذاها استفاده می شود. این گیاه که حاوی 4 درصد اسانس های معطر ، مواد رزینی و روغنی می باشد که دارای خواص سلامتی و درمانی است.
هل حاوی ویتامین های زیادی است که به سلامت کودکان کمک می کند. به عنوان مثال ، ویتامین C هل به نوزادان به افزایش سلامت استخوان و دهان ، تشکیل و ترمیم گلبول های قرمز خون کمک می کند.
تیامین موجود در هل فواید زیادی در تقویت سلامت اعصاب ، ماهیچه ها و قلب نوزادان دارد که آهن در آن باعث تولید هموگلوبین در خون ، درمان کم خونی و انرژی بخشیدن به نوزادان می شود.
روی موجود در هل، هضم و اشتها را در کودکان بهبود می بخشد. استفاده از هل همچنین به کودکان مبتلا به شب ادراری کمک می کند تا کلیه های خود را تقویت کنند.

خواص هل برای کودکان

خواص چای ماسالا برای سلامتی کودکان

همانطور که در ابتدا متن اشاره کردیم نوشیدن زیاد هر ماده غذایی برای کودکان ممکن است مشکلاتی پدید آورد اما مصرف مجاز آن سلامت کودک را بهبود خواهد می بخشید. چای ماسالا نیز همانند تمام نوشیدنی ها اگر به مقدار درست استفاده شود تاثیر بسیار خوبی در سلامت کودک خواهد داشت. چای ماسالا مناسب کودکان باید ترکیبی از ادویه های معطر همچون ، زنجبیل ، دارچین ، چای سبز ، هل و کمی شکر باشد تا هم کافئین کمتری داشته باشید و هم مزایای سلامتی سایر ادویه ها را برای بدن کودک فراهم نمایید.

خواص چای ماسالا برای سلامتی کودکان


(127 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/07/11 visibility 6138 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...