خواص عجیب چای ماسالا در طب سنتی

خواص عجیب چای ماسالا در طب سنتی

چای ماسالا یکی از نوشیدنی های پر فایده هندی می باشد که در طب سنتی فواید بسیار زیادی از آن ذکر شده است. این چای ترکیبی از ادویه های مفید همچون ، فلفل سیاه ، زنجبیل ، دارچین ، میخک ، هل ، چای سیاه باروتی و ... می باشد که هر کدام از آن ها خواص زیادی در طب سنتی و اسلامی دارند.(برای خرید اینترنتی چای ماسالا کلیک کنید)
سرچشمه اصلی چای ماسالا کشور هند است و مزایای دارویی معجزه آسایی زیادی دارد. یک فنجان چای در روز برای حفظ سلامتی و جلوگیری از انواع بیماری ها کافی است. چای ماسالا یک نوشیدنی سنتی هندی است. چای از ادویه جات معطر تهیه می شود که هر کدام فواید زیادی برای سلامتی دارند. چای ماسالا مزایای زیادی دارد که نباید از دست داد.



آنچه در این مقاله می خوانید:

خواص چای ماسالا در طب سنتی

از ابتدای وارد شدن چای ماسالا به ایران خواص مختلفی برای این چای ارائه شد که عموما درست و دقیق بودند با این حال خواص زیادی در طب سنتی برای ترکیبات چای ماسالا تعریف شده است که در ادامه مطرح می کنیم.

فواید آنتی اکسیدانی چای ماسالا

چای ماسالا دارای خواص آنتی اکسیدانی است به همین دلیل نوشیدن چای ماسالا در پیشگیری از انواع مختلف سرطان ، به ویژه سرطان تخمدان بسیار موثر است.
خاصیت آنتی اکسیدانی چای ماسالا به علت وجود فلفل سیاه و زنجبیل می باشد.

فواید آنتی اکسیدانی چای ماسالا

تاثیرات ضد التهابی چای ماسالا

بر اساس طب سنتی ایرانی زنجبیل یکی از بهترین ضد التهاب ها می باشد و وجود این ماده به مقدار زیاد در چای ماسالا باعث اثر گذار بودن آن بر کاهش التهابات بدن شده است.
با این حال همه ادویه هایی که برای تهیه این نوشیدنی استفاده می شود تأثیر زیادی بر سلامت بدن دارند. چای ماسالا اثرات ضد التهابی بیشتری نسبت به زنجبیل دارد. مطالعات نشان داده است که زنجبیل تأثیر مثبتی بر کاهش التهاب در بدن دارد. میخک ماده دیگری است که اثر مشابهی در بدن ایجاد می کند پس می توان نتیجه گرفت چای ماسالا تاثیر بیشتری نسبت به چای زنجبیل در کاهش التهابات بدن خواهد داشت.

بهبود هضم

ترکیباتی که در چای ماسالا استفاده شده اند معمولا دارای طبع گرم هستند و این طبع گرم نیز برای افرادی که سرد مزاج هستند بسیار مناسب خواهد بود. نوشیدن چای ماسالا باعث گرم شدن معده خواهد شد و تاثیر زیادی بر بهبود عمل هضم خواهد گذاشت.
اختلالات گوارشی می تواند باعث انواع بیماری های معده ، سوء هاضمه و مشکلات دیگر شود. دارچین موجود در چای ماسالا ؛ به هضم غذا کمک می کند و از اسهال و حالت تهوع جلوگیری می کند. با این حال ، عامل اصلی چای ماسالا ، که تأثیر عمده ای بر گوارش دارد ، فلفل سیاه است. وقتی فلفل سیاه وارد سیستم گوارشی می شود ، به ترشح آنزیم های خاصی کمک می کند که تمام مراحل هضم را تقویت می کند.

مقالات پیشنهادی:

آیا چای ماسالا برای کبد چرب مضر است؟

خواص چای ماسالا برای میگرن

چای ماسالا چه طبعی دارد؟

خواص چای ماسالا برای پوست

خواص چای ماسالا برای افراد مسن

چای ماسالا و چربی سوزی

کاهش وزن با چای ماسالا در طب سنتی

نوشیدن دو فنجان چای ماسالا در روز می تواند از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری کند و برای کاهش چربی شکم بسیار مفید باشد.

کاهش وزن با چای ماسالا

درمان مشکلات پوستی

طب سنتی اشاره داشته که مصرف چای ماسالا در روز می تواند مشکلات پوستی همچون آکنه ، لک و خشکی پوست را بر طرف کند ، علت اصلی این مشکلات التهابات پوست می باشد که وجود زنجبیل در چای ماسالا باعث کاهش این التهابات شده و در نتیجه سلامتی پوست را برای شما فراهم می آورد.

فواید چای ماسالا برای پوست

کنترل کلسترول خون

وجود کلسترول بد در خون باعث افزایش احتمال سکته قلبی می شود ، بر طبق گفته متخصصان طب سنتی ، دارچین که به مقدار زیاد در چای ماسالا وجود دارد باعث می شود کلسترول LDL و تری گلیسیرید را در خون کاهش داده و در نتیجه از بروز سکته قلبی پیش گیری نماید.

درمان دیابت

بر طبق گفته متخصصان طب سنتی دو ماده زنجبیل و دارچین دو ادویه مهم در کنترل قند خون می باشند. این دو ماده حساسیت انسولین را در بدن افزایش می دهند و باعث کنترل قند خون می شوند.

نظر طب سنتی در مورد چای ماسالا

متخصصان طب سنتی این چای را به علت ترکیبات جذابی که از انواع ادویه های مفید دارد که باعث افزایش و تقویت سیتم ایمنی بدن می شود و در نتیجه سلامت کل بدن را افزایش می دهد به عنوان معجون سلامت می شناشند . همچنین کسانی که دیبات خفیف دارند با نوشیدن چای ماسالا رژیمی می توانند به راحتی آن را کنترل نمایند. برخی از متخصصان طب سنتی نیز بر این عقیده هستند که به علت ضد التهابی بودن ، این چای می تواند حساسیت های تنفسی را بهبود ببخشد.

نظر طب سنتی در مورد چای ماسالا


(54 امتیازها)

create تی تو کاپ today 00/06/28 visibility 2027 بازدید

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...